• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kaya

Idag körde jag springträning och MENTAL träning på samma gång!

Gav mig ut och kutade i SOLEN mellan 13 och 14 fast det var så VARMT så man nästan dog även om man häll sig stilla!!!

Jag visste nämligen att det var enda chansen jag hade att springa idag, och jag tog den. Sprang från torpet till badplatsen - där resten av familjen var, de tog bilen dit - över skogen, ca 7 km ganska kuperat på sina ställen. Kom in på 46 minuter och var lustigt nog helnöjd.... glad att jag hade klarat det utan att få värmeslag, typ!!!

Kastade mig genast i sjön och DAMN! Att man kan få ha det så härligt en helt vanlig tisdag!

(Det blir som en följd av denna underbara utomhusdag nattarbete inatt med studenternas uppsatser... suck... men det var det värt!!!)

K

• Annkris

Måste få dela med mig av gårdagens löparupplevelse. Jag och min vän skulle springa tillsammans. Vi har båda blivit mycket snabbare den senaste tiden, och förbättrar våra personbästa med några sekunder varje gång. Kul  förstås, men sätter en liten press som gör att det ibland känns lite motigt att komma ut. Igår var vi båda lite låga och kände oss inte alls taggade. Vi bestämde att vi skulle ta det lugnt och springa i lagom prattempo, vilket vi också gjorde. Så härligt det var! Det jag vill säga med detta inlägg är, glöm klockan iband och spring en runda med en kompis och avhandla lite allmänt skvaller. Bra för både kropp och själ.

• Vilda Tiger

Kaya
    Du är lärare? Ämnen? Ålder? Det låter som en förträfflig tisdag.

Annkris
    Jag håller helt med dig! Typ alla mina rundor är ju i sånt tempo att jag iaf kan prata i planläge och i nedförsbacke. VÄrre är det uppför. Jag tycker det är underbart att kunna kombinera springning med att träffa min vän!

Jag är däckad av en förkylning. Usch va jag snorar och har ont i halsen. Jag kände ju av det redan igår men körde Vårruset ändå. Nu får jag nog vila några dagar, antar jag... och bara för det har jag jätteträningsabstinens! VILL men vet att det är dumt.

• clinan

Tack för välkomnandet!

Bor nere på blåsiga Österlen. Vill man springa i motvind så är det hit man ska vända sig, kvittar hur man lägger upp rundorna, det är motvind på vägen hem i alla fall  

Mannen ringde idag och berättade att han fick jobbet som han sökt. YIPPIE!!!! Dagtid och endast dagtid.  Kanske äntligen kan bli lite rutin på löpardagar!

KAYA:
    Va kul att "se" dig. Allt bra med dig? (Vi var med i Saras Måbratråd samtidigt, om du minns) 

• Göteborgstjej

plågsamt pass genomfört! Körde backintervaller, 7st precis utanför huset... 400m rätt så brant backe. Flera grannar grejade i trädgårdarna, de glodde på mig lite, trodde nog jag var lite knäpp. Fast ett par hejade på också! Efter backintervallerna körde jag en 3km-slinga runt kvarteret, vet inte om den slingan varit så jobbig nån gång förut... Blev ett nyttigt pass tror jag!

Är lite avis på er som har löpsällskap - min bästa löparkompis bor i Sydafrika för tillfället och min andra löparkompis är gravid så det är lite dåligt på den fronten. Jaja, snart kommer ju bebisen ut och snart flyttar hon hem så det löser sig snart...

• Kattstugan

Göteborgstjejen, du är ju verkligen taggad! Den där blå linjen ser väldigt bekant ut

vilda tiger: helt rätt - VILA är det som gäller. Krya på dig!

Isold: haha, det var ju tur att du inte tyckte att det var tortyr när du var och tränade med oss Härligt med två långpass på helgen!

Många som verkar ha haft fina löprundor nu

Jag har varit och "genrepat" inför Göteborgsvarvet ikväll. Har sprungit ett kvällslopp på 7,8 km runt en fin liten nordskånsk byhåla (som jag råkar ha bott i ett kort litet tag för många år sen). Rolig bana som gick mest på asfalt men även en del grusväg och skogsstig, lagom backigt och lagom kurvigt. Uppvärmningen kändes katastrof - urtrötta och stela ben och riktigt ont i en baksida. Ångrade nästan att jag inte stannat hemma. Sen gick loppet kalas . Tuffade på i god fart och vann med runt en minut. Kändes fint.

Clinan: kul med en till skåning Jag bor också i Skåne, men högt uppe på Linderödsåsen där det åtminstone finns en massa skog som bromsar upp vinden

• reb80

varit på en kryssning till åland sönd-månd. Åkte genom mitt jobb som kontaktperson, så var en nykter resa, men desto mera mat...
    Sen kände jag på bussen hem igår att jag nös lite, och visst har jag blivit förkyld...
    Bara för att jag hade ganska bra jobbtider denna vecka och skulle kunna hunnit med flera pass.
    Men törs inte springa med halsont...

Så är väl som nån mer skrev....när man inte får/bör träna då vill man som mest..

• Vilda Tiger
    reb80 skrev 2011-05-10 22:36:28 följande:
    varit på en kryssning till åland sönd-månd. Åkte genom mitt jobb som kontaktperson, så var en nykter resa, men desto mera mat...
    Sen kände jag på bussen hem igår att jag nös lite, och visst har jag blivit förkyld...
    Bara för att jag hade ganska bra jobbtider denna vecka och skulle kunna hunnit med flera pass.
    Men törs inte springa med halsont...

Så är väl som nån mer skrev....när man inte får/bör träna då vill man som mest..
    Ja, det var nog jag... det är iaf så jag känner. Idag hade jag tänkt dra mig till gymet en stund men nej, det skrapar och rosslar i halsen och jag måste nog vila en eller två dagar till. Irriterande nu då jag vill pressa mina tider inför Blodoloppet!

Kattstugan
    Grattis till vinsten! Gott att inte uppvärmningen representerade hur det skulle kännas hela loppet.
  • Mael

Krya på er Vilda Tiger och Reb.

Det är så spännande att läsa om era uppladdningar inför "varvet" nu. Det är med viss bävan jag ser fram emot att få ladda själv framåt september.

Själv är jag utknakad av kiropraktorn och en smula öm (kommer alltid lite ont efter), men fick massor av pepp och beröm (han är löpare själv) så jag känner mig jätteladdad. Har även en "marathon-kille" på jobbet som sporrar och peppar vilket är kul.
    I dag fick jag ytterligare ett kvitto på att vinter/vårträningen gjort nytta. Hade cykelpremiär till jobbet och det var ju inte ens jobbigt - bara riktigt riktigt skönt
    Riktigt längtar till nästa vecka då Milspåret ska springas. Jag har nämligen en bestämd känsla av att min gps kapar en hel del metrar när jag tränar så det ska bli kul att se vad jag kan åstadkomma på kontrollmätt bana.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Göteborgstjej

usch.... har så ont i höften..kan kanppt gå... vilar nu...
    Nån här som haft höftproblem och fått dem att försvinna? Har ont på utsidan av höften.

Svar på tråden Löpartråden 13