Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Vilka härliga löparberättelser det fanns att läsa idag!
Själv var jag ute på en lagom runda igår, 5,5 km och inte alls särskilt fort. Men jag hade långa tightsen på mig och det var nästan för varmt. Tyvärr låg de andra i tvätten, så det får bli träningsklädstvätt ikväll så de är redo imorn! Just nu är jag glad att jag fått in tre bra löppass varje vecka i några veckor nu och jag kom igång bra efter att jag stukade foten. Nästa vecka är det Vårruset och jag räknar väl inte med succé direkt, men under 30 min vill jag klara i alla fall.
Kattstugan: Grattis till vinsten!
Jag väntade mig ett baksalg o ett bakslag har jag fått. Rejält..
Tog i lite för mycket i måndags på jobbet. Körde en 3l vetedeg. Rundriva funkade inte så bra.
Hade bad med trollen på kvällen o då kändes det inte alls bra. Försökte mig på att simma lite medans dom lekte av sig i lilla plaskpolen.
10 längder blev det sen så sa det pang i nacken. Fick hjälp av badvakten att ta mig in till kanten o upp. Himla tur att dom håller koll på mig när jag är där. Jag får inte hoppa i vattnet utan att säga till.
Han var väldigt observant måste jag säga, jag hann knappt med själv, det sa pang o jag typ sjönk som en sten kändes det som.
Han sa att jag såg tung ut i ögonen så då hade han gått fram till kanten för att säga till mig att bryta innan det händer nått. Han hann inte mer än tänka tanken så hände det som inte skulle hända.
Mina vänner, få inte en nackspärr i vattnet är ni snälla. Det är inte roligt.
Jag har försökt att jobba mina 2 timmar ändå, men det gör fruktansvärt ont. Har barnen den här veckan så nu är det inte alls roligt. Tur exet är snäll o hjälper till om det behövs. Han handlade igår så jag inte behöver tänka på det den här veckan. Ikväll kommer han med pizza till trollen. O i morgon ska han tvätta min bil tillsammans med trollen.
Så jag ska bara ta det lugnt. Försöker att göra mina övningar här hemma. Men det är skitsvårt.
Jag är irriterad över att det blir så här. Men samtidigt glad över dom veckor som jag haft det någorlunda bra. Försöker att tänka som så att min kondition kanske bättras lite iallafall..
Ta det lugnt i spåren nu.