• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kaya

PS. förresten undrar jag om inte vinkeln i hela höften blir lite annorlunda om man sitter ner så det andra benet som man inte stretchar är böjt 90 grader i höftleden...? Dvs man kan stretcha motsatt höft men det blir inte exakt samma stretch, på samma ställe, som om man står med andra benet rakt. (I alla fall känns det inte så för mig.)

K

• Göteborgstjej

Kanske kan vara bra att göra båda då?

• Kaya
    Göteborgstjej skrev 2011-05-11 13:35:34 följande:
    Kanske kan vara bra att göra båda då?
    Absolut!!!

Jag menade bara att det är den när man står upp som "tar" på det specifika ställe där JAG har (mest) ont!

K
  • Busymommy

Frostizz: Usch så jobbigt, synd att du har barnen nu oxå. Men ett snällt x är inte fel.
    Oj vad han var obervamt , badvakten!
    Hoppas du kan vila lite nu.

• Busymommy

Jag brukar springa varannan dag, sprang idag min vanliga runda. Är lite sugen på att springa imorgon oxå. Är det okej tro? Är så rädd att jag ska bli helt seg och stel då? Är det jätte stor skillnad på varannan och varje dag?

• Vilda Tiger

Frostizz
    Usch, det där lät otäckt! Jag tror att nu då du har haft några bra veckor så kommer det att vara lättare för dig nästa gång du kan börja träna kondition igen. Krya på dig!

Busymommy
    Nja, jag har då kört varje dag då och då, och sprungit tre dagar på varandra också. Du känner ju lätt hur du är i kroppen och om det är FÖR tungt är det ju bara att powerwalka istället. Jag tror nog det ska gå bra!

Jag vill SPRINGA! Så tröttssamt att inte FÅ nu då jag VILL! Jag vill ju toppa formen nu inför Blodomloppet, och är rädd att dagarna rinner ifrån mig. Hur fort efter en förkylning springer ni andra? Direkt då halsen slutat göra ont? Väntar ni tills ni är snorfria? Jag har inte ont i halsen idag men får ju snyta mig till som tätt.

• bellaaan

Har ni fasta träninga upplägg eller hur gör ni?
    Jag sätter upp olika varje vecka oftas varannan vecka mer styrka och varanan mer kondotion =)

• bellaaan
    bellaaan skrev 2011-05-12 08:20:35 följande:
    Jag sätter upp olika varje vecka oftas varannan vecka mer styrka och varanan mer kondotion =)
    träningsupplägg
  • Busymommy
    bellaaan skrev 2011-05-12 08:20:35 följande:
    änså länge  kör jag samma runda varannan dag...
    När jag känner att det går hyfsat bättre , och jag blivit mer vältränad Så ska jag väl organisera ihop något schema ...
  • Busymommy
    Vilda TIger: Jag förstår hur frustrerad du är när du vill och inte kan!!!
     Typiskt. Jag brukar köra på efter en förkylning som  vanligt när halsonda är borta. Lite snor är inte nån fara. Sen beror det ju på hur man känner sig i kroppen. Alltså om jag känner mej ´sjuk. Så gör jag.

En fråga till... hm, det blir några
    Ger det något att bara springa ca 25 minuter på sikt? Jag menar nu blir jag ju bra trött på den rundan. Men jag tänker att den kanske måste ändras för att ge något sen?
    Jag springer mest på asfalt, inte super backar bara ganska långa små sega backar...
    Jag tänker på förbränning... kanske inte så mycket på att bli snabbare.
Svar på tråden Löpartråden 13