Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Det blev spring med min bästa vän, som råkar bo granne med mig också.
Hon jobbar ofta kväll så det är inte alltid vi kan tima våra träningar, men det är alltid lika roligt då vi väl kan det. Idag blev det 5 km på dryga 33 minuter, och sedan en liten powerwalk på knappa kilometern på det. Jag hade 5km-tid på 33:43 på Vårruset (den banan vi sprang var bara 4.3 visade det sig) och idag var tiden bara två sekunder långsammare. På måndag ska vi köra lite intervaller för att få upp farten lite. Hon och jag är i samma lag på Blodomloppet 30 maj (som jag ju tjatar hål i huvudet på er om
)
Hoppas att ni har en fin kväll! Själv hoppas jag på att jag vaknar frisk som en nötkärna imorgon och att dagens träning INTE ger mig en snorigt bakslag.
Ska bara tillägga att första 3 km gick på 6 min och 20 sek per km, men sedan kom en möööörarbacke på knappt 1 km som stal många minuter, kändes det som. ![]()
Suck... Supersmart... Not... Sprungit 7,5 km... Blir till att tvinga sig själv till vila nu.
Hur är det tror ni - min tanke var ju att springa ett halvlångt pass till helgen samt ett pass med korta intervaller på tisdag - hur mycket (om jag nu inte hade ont förstås!) tjänar respektive förlorar man på att göra/inte göra de passen?? Tänker på varvet såklart..
Jag har varit ute på en sån där skönrunda ikväll. 5-6 km utan att ha med klockan, så tiden har jag ingen aning om. Är väldigt trött just nu, så jag försöker strunta i tider och vara glad att jag gör all min träning.
Nu sitter vi i soffan och hejar på Eric Saade! :)
God kväll på er.
Här är det jätte tungt just nu. Men jag tror att jag lyckats få loss den största låsningen i nacken nu. Tyvärr så gör hela ryggen ont, men det blir ju så när man har ont o spänner sig. Jag tog idag till det tunga artilleriet.. full dos på alla mina piller. Är super trött pga dom. Men det hjälpte till så att jag kunde röra ordentligt på nacken i ryggen.
Ska ta full dos i morgon o över helgen så att kroppen verkligen får slappna av, o försöka röra på mig det jag kan.
Jag kliver av bussen några hållplatser innan, så jag får iallafall en promenad på 2km varje dag. Men det är allt jag orkar känns det som.
I morgon blir det ev bad med sonen. Lilltösen skulle exet ta hand om. Jag är jädrigt glad över att jag o exet har en bra relation, vi bråkar INTE om barnen. O ställer upp om den andre behöver hjälp oavsett vems vecka det är.
Han har verkligen ställt upp sen olyckan. Så det är jag glad för.
Hoppas ni får en trevlig helg alla.
Frostizz
Jag tror det är viktigt det där med att kunna slappna av, så inte kroppen spänner sig, som du skriver. Och den där promenaden gör dig mycket gott!
Göteborgstjej: Konditionsmässigt gör det i princip vare sig från eller till om du springer mer innan varvet. Vill du hålla flåset uppe, gå på ett spinningpass eller gör någon annan typ av konditionsträning som inte belastar så hårt. Jag tror att du gör mer skada än nytta om du pressar på med ytterligare löpning nu, och du har en massa fin träning i bagaget som kommer att hjälpa dig till ett bra resultat!
Om du ändå inte kan hålla dig från att ge dig ut, varför inte köra en rejäl powerwalk med små, små löpinslag? Eller till och med gå med stavar.
Jag har ju som mål att orka springa milen till augusti och gårdagens plan var 6.5 km lugn jogging. Egentligen var det tänkt samma tempo (6:30) hela sträckan (löpband) men kunde inte riktigt motstå frestelsen att höja lite med 2 km kvar. Blev dock toktrött med 800 m kvar, var tvungen att gå ca 30 m för att sen springa igen och då med ökat tempo. Det hela är ju egentligen knas och sitter ju mer i pannbenet än ben eller ork... nån som hjar nåt tips hur jag kommer igenom det hela fortsatt springande?