• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17

Japp det är underbara Skåne det

Blev 5,4 km idag = 30.54 minuter. Hade inte ont i hålfoten innan och under joggningen, men ett tar efter återkom det fy vad trist!

• Waimea

Isold och Kattstugan: Låter som om ni haft det bra i löpspåret!!

Kulta: Näe, fy vad trist. Hoppas det ger sig.

Jag sprang en dryg mil hemma i Dalarna igår och fy för den lede så stumma mina vader var. Tror det var rejäl träningsvärk efter intervallpasset, fortfarande. Så ovana är mina ben vid sån löpning, tydligen. Dessutom fick jag känning i rumpa/baksida lår och utsida knä. Knäet släppte efter ett tag, så även rumpan, men jag blev lite ledsen. Förstår att jag överarbetade när jag sprang 23 km i söndags, åtta i måndags och så intervaller i tisdags, och dessutom i mina nya skor som inte alls har samma dämpning som de gamla, men man är ju så jäkla sugen!!!

Hursomhelst, det var en fin runda, två varv runt Dalälven, i strilande sommarregn. Skönt!

I morgon kväll tänkte jag springa lite till, och sen är det KM i kvartsmara på onsdag. Kul..

• m o e

Vi kom hem från Estland idag och jag såg fram emot att få komma ut och springa. Men nej, inte då. Kattern hade visat sitt missnöje medan vi var borta med att kissa och bajsa (!) i vår säng så vi fick spendera söndag eftermiddagen på IKEA för att köpa ny bäddmadrass. De har kissat inne några gånger tidigare (aldrig innan vi flyttade hit i vintras), men aldrig bajsat?! Det brukar ju inte katter göra... Nåja, när vi ändå var ute och åkte med släpvagnen så tog vi en runda till Bauhaus och köpte nya trädgårdsmöbler också. Och sen blev det kebab med bröd till middag, inte alls enligt vår matstrategi. Hur som helst orkade jag inte alls ta mig ut ikväll, med ösregn och en massa att packa upp. (har redan kört fyra tvättmaskiner med alla täcken och sånt som blev av katternas härliga välkomskommitté), men kvar finns all restvätt. Nej, nu ska vi mysa lite och ladda för nästa vecka. Ny vecka, nya tag!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • isold2003

Kattstugan, det låter verkligen härligt! Jag kommer att passera Skåne på torsdag men eftersom jag ska tävla på fredag så blir det ingen löpning då tyvärr.

Waimea, nya skor är ju alltid lite ovant och hård intervallträning kan sätta sina spår. Ta det försiktigt så du inte får några långvariga krämpor. Kul med DM på onsdag! Lycka till!!

Moe, usch så trist! Ingen höjdare att komma hem till en sån rörar och inte kul att spendera en dag på IKEA och Bauhaus heller..

Kulta, stackare, du får kolla upp om du behöver något mer stöd i hålfoten?

Idag har jag och barnen varit åskådare och supportrar åt maken på Lida loop, mountainbiketävling i Sthlm. När vi åkte hemifrån hängde regnet i luften och när vi kom hem ösregnade men på Lida friluftsgård har solen strålat hela dagen Solig Vi som tittade på hade en jättemysig dag men maken var helt slut och försökte bryta vid andra varvningen men hans elaka fru tvingade ut honom på banan igen  Imorgon åker vi söderut på semester

• reb80

Hej!!
    Kanske jag hakar på här oxå....
    Har sen i våras börjat mitt nya liv...

Så mitt mål med löpningen är väl att vågen ska visa mer och mer minus.....

Jag springer ca 1,5-2 mil i veckan. Målet är väl att komma runt 3 mil/veckan....

Jag ska vara med på tjejmilen, men har inte riktigt kommit i gång med den träningen än. Har legat på 7,2km och sprungit det.....

Men fick i födelsedagspresent  ett par nya skor och en pulsklocka....så nu blir det fart....

Ps! var nån som hade skrivit om skor..
    När vi köpte nya i helgen så sa försäljaren att du ska köpa skor efter antal mil/veckan.. Ju dyrare skor desto mer springer man.
    Mina kostade 699 på kampanj och de var helt klart godkända sa han.
    Han ville inte ens visa mig ett par dyrare då han ansåg det var bortkastade pengar..
    Detta var på stadium i borlänge... 

• Themis

Jag smyger och lurkar lite i tråden, har arbetstopp på jobbet så jag hinner knappt gå på dass, än mindre träna ordentligt.

Men att läsa om era bravader hjälper så det blev 4 km ikväll, och lite styrka i alla fall.
    Och två kollegor gjorde Broloppet i helgen, de sa att det var det svettigaste lopp de hade sprungit någon gång.

• Waimea

Reb80: Välkommen hit! Verkar som om vi var på Kupolen samtidigt.. Så länge dina skor passar dina fötter så spelar det egentligen ingen roll vad de kostar, det viktiga är att de känns bra och att du inte får ont av dem.

Bimsan: Hejhej, man får smyga med även om man tycker att man inte tränar mycket.. Det är det tråden är till för, att peppa och inspirera när man inte riktigt orkar och vill.

Jag var jättedeppig igår kväll. Gav mig ut på en kvällsrunda, planerade för en kortare runda på 6 km men fick vika av halvvägs. Det blev bara 3,4 km och det har nog aldrig gått så långsamt. Ont i rumpan, stel utsida knä och tvärstumma vader, och kilometertid runt 6 min trots att det kändes som om det gick snabbare och trots att jag tog på mig mina gamla, dämpade skor. Envis som jag är tänkte jag först ta min planerade runda under devisen 'det släpper nog', men jag gav upp. Det måste vara nån kombination av överträning och en djävulsk träningsvärk efter intervallerna förra tisdagen.

Testade att köra lite tempoökningar sista kilometern, bara för att se hur kroppen svarade, rent konditionsmässigt var det inga problem, jag var inte ens svett när jag kom hem, men det gick ändå långsamt och det kändes som träningsvärk i hela baksidorna av benen. Isold och Kattstugan, ni som tränat mycket, vad tror ni det är för fel? Vad ska jag göra?

Jag håller redan på att bli lite nipprig av att det blev så lite tränat igår, så jag har anmält mig till ett spinningpass ikväll.. Så hoppas jag att det känns bra i morgon, för då vill jag springa KM med löparklubben!

• SuzR

kul tråd!
    Jag joggar också och tycker det är sååå skönt.
    Jag undrar, har ni några bar tips på BRA  jogginglåtar?

• byggd av bomull

Hej på er allihopa! Nu var det ett tag sen jag skrev något, men jag har följt er Ser att det är mycket prat om tävlingar och lite längre distanser. Är som vanligt djupt imponerad av era insatser!

Igår gjorde jag själv ett REJÄLT kliv framåt! Var ute på en lite senare kvällsrunda och benen kändes riktigt pigga efter helgens vila. Jag och mitt löpsällskap skulle ta ett varv på halvmilsspåret, men energin bara fanns där så det slutade med att jag sprang min ALLRA FÖRSTA MIL  Hade ju bara sprungit 6 km innan så det var ett så underbart framsteg. Tiden blev 1.08 och jag har inte nån direkt uppfattning om hur bra det är, men det kändes väldigt bra i kroppen. Var knappt tröttare än efter en "vanlig" halvmilsrunda.

Har sneglat lite på nåt lopp under sensommaren, midnattsloppet verkar häftigt. Nån som har erfarenhet?

Kram på er 

• alexgumman

Har legat på latsidan nu sedan Vårruset (som för övrigt gick över förväntan) var ut senast i helg och på söndagen vaknade jag med inflammation i hälsenan. Så efter det har jag varit mest stilla, men foten börjar kännas bättre nu så jag hoppas på att kunna ta mig ut en sväng i kväll. Skulle kanske behöva en personlig tränare som tvingar mig att fortsätta då jag börjar bli trött. Ska ju trots allt klara av Tjejmilen, hur nu det ska gå. =S

Svar på tråden Löpartråden 13