• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Tessan 26

Tack ska ni ha!

Isold: Jag har tränat ganska mycket ända sen i höstas med promenader, crosstrainer, step up mm så jag var i ganska bra form när jag började med löpningen i våras, därför det nog gick så lätt att "träna upp sig" inför vårruset :)

Mae: Antar att det var blodomloppet du pratade om, men jag springer i Västerås i Augusti :)
    Hoppas det gick bra för dig iaf!!!

Waimea: Har helt nya skor men de kanske inte passar mina fötter, får åka in och kolla upp det kanske då till att börja med!

• isold2003

Grattis Mae! Vilken kanontid!

Kattstugan, usch vad trist att du åkte på en sån förkylning precis när det var DM.

Tessan, fler i närheten av Västerås, vad kul!

• m o e

Tessan: Kul med fler ifrån Västeråstrakten!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • ann0rlunda

Åhh vilken rolig tråd!
    Tänkte börja med löpning snart, väntar bara på lite födelsedagspengar till ett par löparskor. Någon som vet ungefär hur mycket pengar man bör lägga ner på ett par riktigt bra skor?

• isold2003

Välkommen Emelie! Det finns skor i alla prisklasser men jag tycker att man ska tänka lite på hur man springer och strunta i de dyraste skorna. Tänk på att landa mitt på foten och håll dig på mjuka underlag. Mina allra bästa skor kostar 1000:- och fungerar till allt!

• Kattstugan

Grattis Mae! Roligt att du klarade ditt mål med marginal

Skitsegt att springa ikväll också. Fin runda i skogen här hemma men det hjälpte inte så värst. Men imorgon kanske det känns bättre, tjoho.

Hej hej alla nya!

• isold2003

Idag har jag haft en riktigt härlig dag Solig Jag hade tagit ledigt för skolavslutning men det visade sig vara kvällsavslutning och sonen hade massa saker i skolan han inte ville missa.. En extra ledig dag alltså, bara sådär Maken jobbar inatt så han var också ledig under dagen. Det blev en improviserad cykelutflykt med lillkillen längs nya cykelvägen ut til Gäddeholm och fika på bryggan vid Mäalren. Cykelvägen visade sig knappt värd namnet väg så vi tog asfaltsomvägen hem. Så mysigt! Efter en lunch i solen hann jag med en dryg milrunda innan jag hämtade på skolan. Det kändes bra idag och blev oplanerat progressivt tempo, härligt! Och så middag med hitresta släktingar och skolavslutning nu på kvällen. En riktig toppendag!

På lördag blir det ett lite längre distanspass med klubben och jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra imorgon, ta en vilodag eller ta ett lite lugnare distanspass.

• Kattstugan

Isold: det låter som en finfin dag!

För min del blir det långpass imorgon. Idag har jag sprungit en grusvägsrunda på ca 9 km. Regn, blåst och kyla, men vackert grönt och blommigt ändå

• isold2003

Ja usch vilket ruskväder det är idag! Här har det iaf slutat regna nu. Vi sprang till större delen inne i skogen idag så vi slapp det värsta av vinden också. Drygt tre mil blev det idag. Jag hade eg inte tänkt springa så långt men i trevligt sällskap så går tiden fort Dessutom blev det ju vilodag igår.

• Kattstugan

Två timmar riktig vildmarkslöpning blev det idag - underbart Det finns så fantastisk natur här i Skåne som inte många (?) känner till. Böljande rapsfält så långt ögat kan nå, äppelodlingar, blå himmel, fina stränder och allt det där, är också fantastiskt, men för en löpare så är de här "sparade" vildmarkerna rena pärlorna Nu har jag ju sån tur att jag bor i en riktig storskog, men det är kul att springa på andra ställen ibland också. Dagens runda började med att vi tog oss över en stor mosse där spångarna låg långt under vatten efter allt regnande sista tiden, fortsatte genom regnskogsliknande lövskog på små, smala knappt synliga stigar, förbi raviner bäckar och dalar, bredare stigar genom barrskog och så ut på mossen igen...

Sådär, lite Skånereklam

Svar på tråden Löpartråden 13