• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Lycka till, Mae!

Moe: Jag har sprungit på löpband i absoluta nödfall, men jag är ingen fantast. Min löpcoach hittade jag via en kompis, löpcoachen och hennes sambo driver ett företag tillsammans som ägnar sig åt friskvård, massage och löpcoaching. Bästa coachingen tror  jag ändå att du har genom en löparklubb, där har man gemenskapen och löpare på olika nivåer, allt från nybörjare till elitsatsande. Våga hänga på VLK, vet jag, Isold är ju världens inspirationskälla!! (För visst var det du som bodde i Västerås?)

• m o e

Waimea: Japp, jag bor i Västerås. Vi får se hur det blir med den saken! Imorn åker jag till Tallin och är borta i några dagar. Tänkte träna ikväll, och sen får vi se om det finns gym på hotellet eller om jag tar med skorna och kör en morgonrunda på Tallins gator.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kulta17
    Tessan 26 skrev 2010-06-08 20:53:42 följande:
    Hej!
    Hittade tråden av en slump och är en liten nybörjare inom löpning...så jag har inte kommit så långt som jag vill än :)
    Försöker köra ett par rundor i veckan på dryga 5 km/gång. Funkar bra och jag klarade vårruset på 27:29 i maj och började träna i mar/apr så jag är rätt nöjd!
    Nu har jag blodomloppet och tjejmilen framför mig.

Har dessvärre fått ett litet problem. Jag har aldrig haft problem med knän. Men efter en löprunda, dagen efter, kan jag känna mig lite "öm" inne i knäna. Som att det drar lite.
    Någon som vet vad felet kan vara? Och vad jag kan göra för att förhindra det. För det brukar gå över innan nästa runda så det är inte "bestående". Men jag vill inte riskera att dra på mig skador!

Vore jätteglad om någon kan tipsa mig om hur jag ska "springa" rätt...

Kram
    Bra tid Tessan
  • Kulta17
    Waimea skrev 2010-06-08 22:32:44 följande:
    Kulta: Någonstans kring 5.20 - 5.30 min/km är lugnt för mig.
    Shit! Och jag som är nöjd med 5:60 min / km på 5 km! Imponerade nör du springer så snabbt!
  • Kattstugan

Isold: jo jag skulle ha sprungit DM 5000m förra veckan, men var förkyld så in i bomben så det blev inte ett enda steg sprunget på hela veckan. Surt.

Har sprungit två små rundor den här veckan, men SKIT vad segt

Lycka till ni som ska tävla!

moe: jag springer för en klubb. Ruskigt effektiv träning och JÄTTEKUL med klubbkompisar!

• Mael

Hemma efter en härlig kväll på Djurgården. Vet inga exakta tider - batteriet på min iPhone dog vid ca 9 km - men jag orkade, det kändes bra i kroppen och jag kan möjligen möjligen ha tagit mig i mål på under timmen, vilket i så fall vore en stor sensation! Hoppas nu bara att nummerlappen satt bra så jag får en tid på nätet i morgon. 5 km skylten passerade jag vid 27:45 ungefär vilket känns otroligt. Höll inte fullt samma tempo på andra halvan som var betydligt mer kuperad och sista 6-700 metrarna var riiiiktigt tunga i både ben och flås. Tur att kära mor och dotra min stod i sista kurvan och hejjade. Då orkade man något slags halvspurt upp för målrakan.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Mael

Moe: Min PT har jag hittat på Sats. Kanonbra - men dyrt!

Tack alla för lyckönskningarna föresten. De hade jag i ryggen när jag sprang och det var mycket värt!!

• Mael

TJOHOOOOO!!! Tiderna är redan inne. Nettotid: 57:42
    Det trodde jag ALDRIG! Galet nöjd!! Då höll jag ju 6 minuters tempot i alla backarna

• m o e

Grattis Mae!! Vilken supertid! Hoppas jag kan följa dig och komma under timmen på nästa millopp jag gör.

Nu har vi två mirakelkillar!
Svar på tråden Löpartråden 13