• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej

Känns för jävligt. Sitter i soffan och deppar och har verkligen jätteont. När jag redan efter Säldammsbacken misstänkte att det inte skulle gå tänkte jag bara på den j-a radioreklamen som lite ironiskt meddelar att man kan bryta redan efter 3,7km om man tränat för dåligt. Då tänkte jag att de aldrig i livet ska bli så... Uppför bron förstod jag att det inte skulle gå - nerför bron blev det värre. Tanken just nu är att nästa år - då jävlar!Fast om allt bara ska handla om smärta, då vet jag inte... Förra året vadont och värme - iår höften fast perfekt väder. Jag trodde ju på allvar efter 2,5km att jag skulle springa nermot 1.50, kändes så löjligt lätt.. Men icke. Deppar med vin nu. Måste söka vård, men var? Vårdcentral och be om remiss till idrottsortoped? Naprapat? Sjukgymnast direkt? Kiropraktor?

• Gaby 01

Göteborgstjej: Jag förstår besvikelsen till fullo, skickar en BAMSESTOR kram och hoppas att du hittar hjälp för din höft.

Kattstugan: Jisses vad snabb du är! Jag är "lätt" imponerad och lite avundsjuk på din kondition.

• Göteborgstjej

Fortsätter deppa... Just nu känner jag att jag aldrig mer ska springa i mitt liv - fast jag älskar ju att springa! Hatar alla skador!

• StilaM

Fy så trist för dig Gbgtjej. Jag har dragits med knä- och fotledsproblem till och från i tre år nu, och vill bara skrika när kroppen säger ifrån. Jag gick länge och väntade på att min idrottsortoped skulle få något gjort: han är bra men långsam. Nu har jag bokat sjukgymnast parallellt med fotoperation och knäutredning. Dra på allt på en gång, så att du får ordning på detta. Hoppas att du får ordning på din höft!

Kattstugan: snyggt jobbat!

• Kulta17
    Göteborgstjej skrev 2011-05-22 00:07:55 följande:

Skit. Ont efter 2km, ondare och ondare sen. Efter 6km haltade jag, bröt efter 7,2. Så j-a sur, arg och ledsen. Ett halvårs träning åt skogen. Fick bäras bort av sjukvårdspersonal.

Åh vad tråkigt. Vad var det som gjorde ont?
  • Kattstugan

Tack snälla ni Har ganska mycket träningsvärk idag och näsan rinner som en kran så det blir inte alls några problem att ta det lugnt idag.

Göteborgstjejen: nej vad trist, förstår att du är besviken och ledsen! I Göteborg måste det ju finnas idrottsskadekliniker som du kan vända dig direkt till istället för att gå omvägen via VC. Hoppas du hittar snabb och bra hjälp!

• m o e

Kattstugan: Grattis! Vilken fin tid du fick också!

Göteborgstjej: Vad tråkigt att höften skulle stryka för dig. Jag förstår att det känns deppigt. Hoppas du kan få bra hjälp med att komma i ordning med höften igen!

• stjärna2007

funderar kan man komma i bra form och få en riktigt bra kondis 'även om man springer 1-2 ggr i veckan? orkar inte på vardagar då jag har ett fysiskt tungt arbete.

• Waimea

Näe, men usch, Göteborgstjej, jag vet ju att du varit vansinnigt taggad för det här och vältränad, så ta tag i det och kom igen till nästa år *marsch iväg till sjukgymnast med dig*  Stor kram!!!

Kattstugan: Vad läckert att du klarade 1.30!! Du är GRYM!

Själv gjorde jag det absolut sista jag trodde jag skulle göra, förbättrade mitt pers på halvmaran med knappa 2 minuter och sprang in på 1.34.36, pigg och fräsch. Helt otroligt. Jag hade sällskap nästan hela vägen av en annan Växjötjej som jag visste var snabb och duktig, hon hade perfekt tempo och behövde draghjälp för hon hade håll och skitont från start, så vi sprang tillsammans och jag peppade och peppade. Vid 15 kilometer släppte så hennes håll och hon blev riktigt glad. Vi blev ikappsprungna av en annan tjej från klubben och jag hakade på henne de sista tre, sedan sprang jag ifrån dem båda. Trots detta fick jag spö med åtta sekunder av tjejen från klubben (hon har vunnit över mig i alla tävlingar vi båda ställt upp i med sisådär 10 - 20 sekunder så jag trodde att det var min tur den här gången, men näe, så jag tar henne i nästa tävling!! ) men vad gör det när känslan var så vansinnigt skön!!!

Nu är det bara att ladda om till nästa helg, då är det dubbla distansen som gäller. En helt annan tekopp, det, tvivlar på att det kommer att putsas på något pers där, men det ska bli kul, mitt livs andra marathon.

Kram på er alla!

Svar på tråden Löpartråden 13