Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag brukar mest läsa här men jag måste bara dela med mig att jag är så nöjd att jag klarade mitt livs första Varv,
visserligen på tiden 2.25.16 men jag har aldrig sprungit längre än 12km tidigare och det var förra sommaren. De sista två månaderna har jag haft en ljumske och ett knä som har spökat så jag har inte kunnat träna som jag velat.
Min "plan" till loppet var att gå uppför alla backar och vid varje vätskekontroll och det fungerade, kroppen höll och jag hade krafter kvar vid slutet Jag ökade faktiskt hela tiden under loppet och är nöjd att jag sista 2km hade så mycket kraft kvar att jag orkade "spurta"
Jag är nu sugen på Lindingöloppet och ska nog försöka följa ett träningsprogram så att jag orkar springa hela tiden och givetvis ska jag anmäla mig till Varvet 2012, det var en så kul och vilken folkfest!
Skit. Ont efter 2km, ondare och ondare sen. Efter 6km haltade jag, bröt efter 7,2. Så j-a sur, arg och ledsen. Ett halvårs träning åt skogen. Fick bäras bort av sjukvårdspersonal. ![]()
kattstugen
Du är ju bara för grym!
Göteborgstjejen
Jag lider med dig... fy, din stackare. En vän till mig har tränat som en tok inför loppet, han ville under 1:30 och det skulle vara det sista han tränade så intensivt till. Han ville verkligen skriva det till sin lista men är så TRÖTT på att varva mil efter mil i spåren och vill istället börja med kortare lopp för skojs skull. Men så vaknade han med halsont och kunde inte starta. Nu är han så bitter. Inte för att jag vet om det hjälper dig att veta att du inte är ensam i din situation.
Men du - du har ju visat för oss alla att du verkligen har ensvisheten, att du KAN och jag är säker på att det går fler tåg för dig.
Malin S
Oj! Nu blev jag lite peppad också! Jag har faktiskt inte tänkt på att man kan göra så - gå uppför backarna och därmed öka uthålligheten. Jag trodde alla som spang varvet kubbade järnet.
Men du, nu blev jag lite sugen på att starta nästa år, vlket min vän försöker övertyga mig om att göra. Jag har inte vågat säga ja än, bara.
Idag blir det spring på gymet. Jag är nere i svackan än, väntar bara på att få känna den minsta lilla taggningen inför loppet om en vecka, men den vill inte infinna sig. Än.
Kikar in snabbt från Italien, det blev bara halva distansen för mig i mitt bergslopp men jag är rätt nöjd ändå med 101km i groteska backar
Grattis till era fina tider på varvet!!
Genomförde varvet och är nöjd! Hade dock hoppats på en betydligt bättre tid :-S (fick 2.39) men efter 9-10 km sa ryggen ifrån. Varje steg var en pina. Fick uppför hela andra bron och vilade lite. Trodde att det skulle gå vägen sen MEN vid 18 km passeringen tog kroppen slut, helt slut. Visste inte var jag va, kunde inte gå rakt. Mycket obehagligt. Så jag stort sett gick i mål.
Just nu är känslan ALDRIG MER, men å andra sidan kan det ju inte bli värre
glömde visst ordet "gå"
Fick alltså GÅ uppför andra bron
Fast det gick kanske att tyda ändå
MalinS: grattis till väl genomfört varv! Jag tror min tid skulle landa där nånstans också om jag sprang.
isold: kul att höra från dig! Du får berätta mer när du är hemma igen.