Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Kaya: Tillåt dig själv en tidsbestämd "ynkatid" och få ur dig allt du är besviken över. Typ tills i övermorgon, sen får det vara nog. Sedan är det bara att sätta igång att träna, dock träna rätt! Gilla läget helt enkelt! Det går alltid att göra något bättre av de flesta situationer.
StilaM: AJ!!! Hoppas smärtan lägger sig fortast möjligast!
Nu återstår det att fundera över hur jag ska göra med astman. Det kanske är läge att kolla upp den igen och inte bara inhalera på med de mediciner jag har haft stående i flera år? Jag inser vilket hinder det är för mig, att det stoppar mig från att bli snabbare. Men måste jag acceptera det eller kan det bli bättre? Det är så frustrerande när kroppen liksom inte orkar, fast det inte är kondisen det är fel på. Men det är klart, kan man inte syresätta sig så går det ju inte att pressa mer än jag gör nu heller.
PS. Astma - fy vad jobbigt - fast det kanske inte låter så på mig just nu så inser jag självklart att det inte är MIG det är mest synd om i HEEEEEEEEEEEEEEEELA världen.... (bara nästan
)
K
Så! Har bokat tid hos en naprapat som verkar jätteduktig. Hoppas, hoppas han kan hjälpa mig!
Göteborgstjej: Håller tummarna att han ska fixa dig!
Kaya: Om du sitter mycket så testa att ta bort stolen och sitt på en pilatesboll istället. Då rätar du på dig och får rätta "Tupler-hållningen" . Jag sitter väldigt mycket framför datorn och fick de klassiska smärtorna. Men efter att jag beställde en Pilatesboll så har hållningen framför datorn blivit rätt och smärtorna borta och nu fixar jag inte att jobba med en "riktig" stol.
Vilket långtur det blev idag! Jag är helt barnledig ikväll, vädret är riktigt trevligt här och allt kändes rätt så jag ställde in psyket på 2 mil. Och 2 mil blev det! Kan inte påstå att det var lätt men nu är det gjort!
Hmm... Min man är ju ortoped och nu kommer jag inte undan längre... Klagade över obehag på utsidan av höger underbenet och ville att han skulle massera lite. Då har du säkert ont här, sade han och hittade en öm punkt vid knät. Aj! Och här - en punkt vid höften. Skaffa inlägg blev "domen"...
Jessa: jättebra med alternativträning när man har lite ont här och var. Var det du som hade sjöutsikt från crosstrainern eller blandar jag ihop dig med någon annan? Nice isåfall
Gaby: vilken härlig kvällstur! Bra gjort
Här blev det första löpningen sen Göteborgsvarvet idag - en kort jogg på Skåneleden här hemma i min skog. Friska vindar och regnstänk och alldeles finfint.