Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Det är jag som har sjöutsikt från crosstrainern! Himla tur att vi har för lågt i tak i källaren!
Mycket skador och problem i tråden nu.. Jag hoppas det reder ut sig för er.
Kaya, ärligt talat, du har säkert inga problem att hitta tillbaks till kondition och styrka på nolltid när du väl kommer igång, men du kanske måste jobba mentalt med att acceptera lagom mycket träning? Återhämtning är en del av en träningscykel, glöm inte det. Försök göra nåt du aldrig gjort (finns det?), tycker du att vanliga promenader är för fisiga, lägg till ett par urtöntiga gåstavar och jag lovar att du får upp pulsen. Det var min räddning i vintras när jag inte fick springa, och det ger skön träning i överkroppen också! Hitta tillbaks till yogan, kanske?
Jag var ut och 'leade till' kroppen inför helgen igår. Det blev åtta kilometer hemikring. Fanns lite stela och trötta muskler här och var, men det var skönt att komma ut. Var hos sjukgymnasten igår, fick order om att fortsätta träna bålen och köra mycket planka, så jag körde ett par minuter innan jag stretchade. Fräschare än så här blir jag inte inför Sthlm, nu hoppas jag att det blir ett fint lopp! Jag har i varje fall inte ont någonstans, mina gamla skador verkar jag lyckas hålla i schack med bålträning, så det måste jag hålla i!
Astaman är jag otroligt glad att jag slipper. Ni som har det och kämpar så är bra duktiga!
kaya
Jag förstår din bitterhet, det gör jag verkligen. Jag har haft perioder då jag grinat för att jag inte har kunnat ens gå på toa då jag varit gravid. Kanske går det iaf att jämföra lite? Jag fick ju se min kropp gå upp 35 kg båda graviditerna delvis pga att jag inte kunde röra mig. Men nu är jag tillbaka på startvikten (även om jag har 7 kvar till min drömvikt) och liksom jag kämpade mig tillbaka kommer du också att göra det efter några månaders vila. Bara det att vi snackar om din kondis istället. Det vore ju dumt om du förstörde din kropp nu, så ta det lugnt och följ experternas råd. Kram.
Jag segade mig runt 3 km och det gick iaf lite bättre andra halvan än första. Om jag kan hålla det här tempot har jag en 5km-tid på 30.5 minuter och jag VILL UNDER 30 på måndag! Ni får hålla tummarna. Nån mer än jag som ska springa Blodomloppet då?
Sitter ombytt här nu och väntar på att maken ska komma från jobbet. Tänkte skrämma igång benen för en löptur på några km.
Har redan cyklat 50km idag så det blir inte mer än en 7km runda.
Måste få in mer löpträning om jag ska fixa maran och Lidingöloppet 30km. Svårt att hinna med bara nu när man måste lägga så mkt tid på cyklingen inför Vättern runt.
Jisses, vad härligt det låter!
Jag ville det vore jag om ett år.
Idag kan jag halta fram. Det ser inte snyggt ut, och det går inte fort, men det går. Var till VC och bytte ut de blodiga förbanden och de tycker att det läker fint. Fick en återbudstid hos sjukgymnasten imorgon. Jag är på G!