• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Themis

*mutter mutter*

Skitdag. PMS. Kan inte springa.

Misstänker att jag börjat få en cysta eller nåt skit, för det gungar till och sticker konstigt vid ena äggstocken när jag springer och förra gången jag kände så så hade jag en rejäl äggstockscysta.

Orka ringa vården nu liksom när man har en dryg vecka till semestern, då får jag bara ett remisshelvete mitt i Spanienresan säkert...

Så idag är det mest mög, på ren skånska!

Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to live as one wishes to live. ~Oscar Wilde~
  • Gunsan75
    Kaya skrev 2011-05-26 18:22:10 följande:
    Gaah! 50 km cykling, 7 km löpning? Och hur många km simning idag?

*IMPONERAD*

K
    Haha, ingen simning.. Tiden räckte inte till för det
  • Kattstugan

Jessa: tänker du följa ortopedmakens råd om inlägg?

Waimea: stort lycka till på lördag. Håller tummarna för att du får ett riktigt kalaslopp!

Bimsan: mög var ordet. Hoppas du inte blir hindrad i din semesterresa.

• Jessa med 3

Kattstugan - ja, jag känner ju att han har rätt. Ska jag springa mycket så måste jag lösa det här!

• reb80

Nyss hemkommen efter en lite tävling som friidrotten här i stan ordnat, tror vi var ca 25 startade.

banan var 11 km.

Fick en tid 58.11, jag är helnöjd.

Jag och syrran sprang ihop första 9 km sen drog jag ifrån...kom  imål 24 sek före...

Maken och min kusin var oxå med. Maken vann över oss 4 på en tid 55.56 och kusinen 2 m efter han....
    Vi sade under timmen och det klarade vi alla så helnöjda..

Men i helgen blir det nya skor, för känns att de har gjort sitt..

• Annkris

Har vårrusat i Uppsala ikväll. Trots trängsel i starten med folk som tror de ska fixa att springa hela vägen, men börjar gå efter 500 m (morr), så kom jag i mål på 27,26. Helt ok!

• Mael

Hej alla!
    Kul att läsa om varvetprestationerna, men tråkigt med alla skador och problem som härjar i tråden.

Själv tog jag en "time out" efter onsdagens brutna lopp och har vilat sen dess. Har analyserat vad som gick fel och slutsatsen är en kombination av lättare muskelbristning i nedre magmusklerna (sprang något för snabbt i aningen för kallt väder) och övergripande för höga stressnivåer i systemet (dvs känningar av magkatarr/halsbränna).

Nu har jag rullat igång träningen igen med ett styrkepass med PT på gymmet. Grymt skönt och peppande, så nu är det nya tag, men helt utan tidsmål för att ta bort stressmomentet i träningen och bara se det som avkoppling. Ser fram emot ett lungt skönt och långt pass i helgen

Inte lika långt som alla duktiga som springar maran i morgon - vi har väl i alla fall en i tråden.
    LYCKA TILL!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Carisma95

Hej!
    Jag är helt ny här i tråden..

Tänkte höra vad ni tycker om intervaller hur det utförs bäst? Jag läste nyligen att "vila-fasen" (dvs gången emellan) bara ska vara halva tiden av tiden du springer. T.ex. 1 min löpning och 30 sek gång.

Jag har bara sprungit ett par veckor, men tycker just intervallträningen är väldigt rolig. Dock springer jag ofta 1 min i 5-6 min tempo och går 90 sek eller 2 min emellan för att orka ca 5-6 intervaller.

Blir det sämre effekt då eller är "alla intervaller bättre än inga" så här i början?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • isold2003

Lycka till imorgon Waimea! ( jag återkommer med utförlig rapport från Italien och kommentarer till tråden när jag hamnar framför en dator, så jobbigt att skriva på mobilen)

• Wilowa

Här var det länge sedan jag var med. Fast nu efter några helt träningsfria år så är jag äntligen på väg tillbaka. Än så länge har jag inte vågat löpträna, det tillåter inte mina höfter just nu. Fast jag går allt längre promenader och jag har börjat styrketräna. Barnen har dock börjat springa, så mitt mål är att jag ska kunna börja springa med dem.

Jo just ja, ni som varit länge i tråden minns mig kanske bättre som Einstein med den svarta katten på orange bakgrund.

Svar på tråden Löpartråden 13