• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM

Lycka till Waimea, imorgon, och lycka till Vilda Tiger på måndag!

Jag har varit hos sjukgymnast idag och fått ett träningsprogram så nu blir det enbent träning i två veckor. Skönt att kunna göra något åtminstone.

• Gaby 01

Carisma: VÄLKOMMEN! Jag ska i veckan som kommer sätta mig in i det här med intervaller så jag återkommer. Ska själv börja för att se om det blir några förbättringar i löpandet. Kul är det iallafall!

LYCKA TILL ni modiga marathonlöpare idag!!

Sprang ett 5 km lokalt lopp igår och det gav mersmak! Det är fasiken roligt att springa kort! Men halvmarathon hägrar framöver så jag lär väl ut och springa långt Ni som vill springa halvmaror, kolla Tällbergs Halvmara... visst ser den fin ut?

• Carisma95

Gaby01:

Ja, gör gärna det. Vore kul att höra hur ni andra gör när ni kör intervaller och vad det finns för "knep"/bra råd.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Göteborgstjej
    Gaby 01 skrev 2011-05-28 09:39:56 följande:

Carisma: VÄLKOMMEN! Jag ska i veckan som kommer sätta mig in i det här med intervaller så jag återkommer. Ska själv börja för att se om det blir några förbättringar i löpandet. Kul är det iallafall!

LYCKA TILL ni modiga marathonlöpare idag!!

Sprang ett 5 km lokalt lopp igår och det gav mersmak! Det är fasiken roligt att springa kort! Men halvmarathon hägrar framöver så jag lär väl ut och springa långt Ni som vill springa halvmaror, kolla Tällbergs Halvmara... visst ser den fin ut?

Oj vad jag blev sugen på halvmara då... Fint det såg ut där runt Tällberg! Men löpning känns tyvärr lååååångt borta... Har små, små tankar om Göteborgs Halvmarathon i oktober - ska bli spännande att se vad naprapaten kommer fram till på fredag!
  • Göteborgstjej

Korkat? har anmält mig till nästa års Gbg-varv nu trots ONT fortfarande.

• StilaM
    Göteborgstjej skrev 2011-05-28 17:43:43 följande:
    Korkat? har anmält mig till nästa års Gbg-varv nu trots ONT fortfarande.

Hoppet är det sista som överger människan.

Hoppas att du får goda nyheter av naprapaten och snart är ute i spåret igen.

• Themis

Åh... vill vill vill träna men har haft liite ont i halsen sen i torsdags och nån frossbrytning så vågar inte. Mupp!

Jag är ett PMS-monster som inte har fått sin endorfinkick, ve min omvärld!!

Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking others to live as one wishes to live. ~Oscar Wilde~
  • Jessa med 3

Jag har lufsat en halvmil med för mycket lördagsgodis i magen och nya hålfotsinlägg i skorna. Inga specialgjutna, det var jag för otålig för. Det känns ovant och lite hårt, men det känns inte fel. Vi får väl se.

• Jessa med 3

Göteborgstjej, du fick mig att le med ditt inlägg! Det är ju så det är att vara biten av något. Man kanske inte borde, men... Du har ett helt år på dig och skam den som ger sig!

• Mael

Jag tror det är bra att sätta upp långsiktiga mål Göteborgstjej så jag hejjar på dig!!

Alltså - det här med pulsklockor. Velar och velar och fattar ingenting. MÅSTE man ha pulsband? eller mäter klockorna pulsen på armen annars - känns som en urkorkad fråga men jag har verkligen ingen aning...

Har annars lite lagom fin träningsvärk efter gårdagens styrkepass och ska snart ut och jogga loss lite. Ska lägga dottern först bara.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Svar på tråden Löpartråden 13