Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Grattis Waimea till väl genomfört marathon!
Själv sprang jag 5 km igår, haha. Men just nu ligger mitt fokus på att träna över huvud taget. Tog faktiskt Ventolinet innan jag gav mig iväg (istället för efter) och det gjorde god skillnad på andningen.
5 km på 29 blankt!
*studs studs studs*
Och sen 20 ellips och sen lattjade jag runt med alpinprogrammet på bandet i 20 min till och var inte ens trött...vaddå endorfinhög? ![]()
jag ska försöka gå till gymmet idag jag... Och träna alla delar av kroppen som inte hör ihop med knä och höft... Vill ju så gärna konditionsträna också! Vilken av alla "konditionsmaskiner" tror ni är snällast mot knä och höft?
Är ju slav under Szalkai och skulle vara ute i 65 min idag (eg igår, men då var jag inte u form). Tyvärr regnade det lite mycket, så jag sprang enbart på asfalt. Första längre turen med inläggen. Ovant och lite ont i hålfoten, men helt ok.
OJOJ.. Vad har jag gjort?
Har precis anmält mig till nästa års upplaga av Sthlm maraton och som om inte det räckte så slog jag till och anmälde mig till jubileumsmaran också!
Tur att man snart är färdig med klassikern såman kan löpträna lite mer
Waimea, jag sprang inte i Sthlm i år. Hade absolut inte ork till det efter italienska bergen
Såg du mitt namn i resultatlistan eller på jogg (i så fall är det tiden från förra året du ser där)?
Eftersom jag skriver på Paddan funkar inte formatteringen, så jag kommenterar inget utom att tacka för spännande rapport från maran. Blir lite lite sugen på att testa nästa år
Min x-svåger blev närapå rikskändis när han snubblade på skosnörena efterrätt drygt 15 km och fick sy 4 stygn på hakan. Synd, för han hade en bra tid på gång. Intervallerna idag gick lysande. 10 x 60 sek i 5 min tempo med 30 sek ståvila och 90 sek jogg innan nästa "spurt". Powerwalkade och joggade i upp och nedvarvning så totalt hängde jag 60 min på bandet och tog mig 8,25 km. Riktigt riktigt skönt. I morgon blir det vila (cyklar till jobbet) och sen ett kort distanspass på tisdag och så ska jag prova Outdoor Tabata i grupp med min pt som instruktör på onsdag. Ha en skön löpvecka!!
Isold: Det var nog jag som vimsade loss i resultatlistorna. Tyckte väl det var konstigt först eftersom du nog meddelat att du inte skulle springa, men å andra sidan blir jag aldrig förvånad över vad du tar dig för. Ett plötsligt infall om en mara skulle inte förvåna mig. Alls.
Har begrundat min insats och kommit fram till att jag ska under 3.30 så snart det går. Några bra tips på hur jag ska göra för att inte tappa mkt på slutet? Längre långpass? Planen är ju att öka upp träningsmängden gradvis över sommaren, en bra del i en sån ökning skulle väl vara att lägga på en 5-6 km på de längsta långpassen så att jag kommer över 3 mil. Isold, du som är långlöperska, vad tror du?
Jösses va segt det var att springa idag... jag dog flera gånger under loppet, kändes det som! Men i mål kom jag och fem km avverkade jag på 33.26 enligt min egen tidtagning. Jag fick gå tre gånger under loppet, för det var verkligen som att simma i sirap. Jag hade ju som mål att komma under 30 men det sket sig. Nästa gång, kanske