Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Ikväll har jag promenerat och planerat för morgondagens intervaller... Det blir spännande! Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om hålfotsinläggen...
Eventuellt blir det en 5:a i morgon. Blodomloppet i Uppsala. Jag är själv inte anmäld, men eventuellt har en kompis till mig en i sitt sällskap som måste ställa in och jag har gått med på att ställa upp i så fall. Ett lagom träningspass
Jessa: Jag körde ju det intervallpasset redan i helgen och det var kanonkul!! Du har något att se fram emot
Vilda Tigern: Du tog dig igenom hela loppet trots att det var så tungt - det är också en bedrift!! Bra kämpat!! Tiden finns kvar där att slå en annan dag. Bara att kämpa på.
Waimea: Är så imponerad. Av löpningen och av målsättningen. Tyvärr har jag ju inte ett enda råd att ge - ligger bokstavligt talat MIIIIIL efter dig
Själv blev det spring till jobbet i morse som planerat. Har alltid sett mig som en morgonlöpningsmänniska, men jag har omvärderat det nu. Det är segt och tungt och inte alls lika inspirerande som kvällsrundorna. Men det är härlig luft och "gratis tid" (man måste ju ändå transportera sig på nåt sätt) så man får väl haka upp det på det. Det blev i alla fall 5,2 km på 32 minuter. Km 3 och 4 gick på 5,37, resp 5,43. Det är ett klart fall framåt att kunna hålla det tempot i 2 km, men jag fick betala lite för det på slutet.
I morgon ska jag som sagt testa Tabata vilket ska bli kul och på torsdag planerar jag ett "500 m jojo lopp" på löpband. Och i kväll tänker jag beställa en Garmin Forerunner 610 HRM. Det verkar vara lite leveranstid på dem då första releasen inte släppts i Sverige än, men hellre vänta någon/några veckor och få det jag vill ha än att lägga pengar på något annat och sen ångra mig.
Ha en härlig dag!!
Vilda tiger: På't igen bara! Ibland går det segt, så är det bara.
Här blev det bara två pass förra veckan, pga av diverse anledningar och början av den här veckan ser lika körig ut. Igår satt vi på barnakuten hela kvällen med lilleman som behövde inhalera. Idag fyller jag år och det är dessutom föräldramöte på skolan 18-19.30. Imorn åker vi till Gbg för att fira en student... Vi får se om jag lyckas klämma in ett kortare pass nånstans eller om det blir vila ända till torsdag.
Nu ni ska jag avslöja en hemlis för er. Det finns en anledning till den trötthet, som har plågat mig de senaste veckorna. Det är en liten, liten hemlis. Den bor i min mage och har ett hjärta som slår. Idag fick vi se den för andra gången och allt ser bra ut. Det har gått 9 fulla veckor nu och den är beräknad att födas framåt nyår.
För oss kom det hela mycket chockartat, då vi tidigare kämpat i många år för att få de två barn vi har, med diverse gynbesök, prover och ivf. Och så har min kropp helt plötsligt kommit på att den kan göra ägg och vi blir gravida alldeles spontant och gratis.
Under mina tidigare graviditeter har jag inte löptränat alls, mer än ett par gånger alldeles i början av den förra. Men den här gången hoppas jag kunna springa på så länge det funkar. Däremot har jag insett att mina ambitioner måste sänkas. Det är inte ytrymme för förbättringar i år, utan snarare att behålla den styrka och kapacitet jag har och fokus måste ligga på "må bra" inte på prestationer. Så att pressa mig till en halvmara i år är det inte riktigt läge för, men jag tänker fortsätta springa och det är ju huvudsaken!
Så nu vet ni ännu en anledning till att jag inte vågar exprimentera så mycket med mina astmamediciner. Jag ska ringa läkaren och göra en koll först. Men glad är jag, superglad!!
moe: Grattis!
Grattis Moe! Vi har ett IVF-barn och två hemmagjorda
- kroppen är konstig!
Stort grattis Moe!!!
Har just kört mitt första pass med intervaller. 2km jogg, sen 10x150m intervall med joggvila och så 2km nedjogg. Riktigt roligt!
Moe
MEN! Jättejättestor grattis till dig och din man! Oj, va kul!
Jessa
Låter skoj! Men jag är inte sugen idag.
Jag måste nog anmäla mig till ett nytt lopp i slutet av sommaren för att fortsätta springa som det känns nu. Så jag har en hållhake.