• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Moe: Nämen, vad härligt med ett litet pyre. Åh, man blir alldeles varm i hjärtat. Grattis!

Jag åkte på jordens brakförkylning efter Stockholm, har hostat mig igenom de senaste nätterna och varit och nallat av sonens astmaspray för att slippa den där täta känslan i bröstet, så jag har icke sprungit en meter sedan i lördags. Inte motionerat på annat sätt heller. Har dock lyckats äta bra så här långt, gottesuget har avtagit en aning och det är skönt.

Får se om jag kommer igång i helgen, annars är det Salomon Trail Tour, 10 km terräng, på måndag. Kul.

Mae: Vad roligt det lät med Tabata. Härligt att köra slut på sig!

Vilda tigern: Du är verkligen motiverad, och du inspirerar!!

• Vilda Tiger
    Waimea skrev 2011-06-01 18:05:11 följande:
    Moe: Nämen, vad härligt med ett litet pyre. Åh, man blir alldeles varm i hjärtat. Grattis!

Jag åkte på jordens brakförkylning efter Stockholm, har hostat mig igenom de senaste nätterna och varit och nallat av sonens astmaspray för att slippa den där täta känslan i bröstet, så jag har icke sprungit en meter sedan i lördags. Inte motionerat på annat sätt heller. Har dock lyckats äta bra så här långt, gottesuget har avtagit en aning och det är skönt.

Får se om jag kommer igång i helgen, annars är det Salomon Trail Tour, 10 km terräng, på måndag. Kul.

Mae: Vad roligt det lät med Tabata. Härligt att köra slut på sig!

Vilda tigern: Du är verkligen motiverad, och du inspirerar!!
    Men åh! Du gjorde min kväll! Jag känner mig just nu så kass, orkar inte springa nästan alls och är sugen på godis heeela tiden. Så att jag inspirerat tar jag som en stor, stor komplimang! Den gick rakt in i självförtroendet.
  • Jessa med 3

Sitter nyduschad i soffan efter ett riktigt roligt Friskispass - det var bara jag och ledaren där. Först fnissade vi lite båda två, sen körde vi i alla fall. (Hon frågade om jag ville köra i gymmet, men jag kom ju för ett pass!) Bra musik och trevligt sällskap - kan ju inte gå fel! Att hon tyckte att jag var duktig och ville att jag skulle bli ledare var förstås en skön avslutning på kvällen - jag är ganska mallig just nu!

Jag har bara löptränat (och kört crosstrainern här hemma) sen i höstas och det märktes att jag har kondition och benstyrka, men att jag behöver mer bålstabilitet och armstyrka - mer Friskis får det bli! (Vi bor 5 minuter ifrån, så det är det givna stället.) Känner mig peppad och inspirerad!

• Vilda Tiger
    Jessa med 3 skrev 2011-06-01 21:25:46 följande:

Sitter nyduschad i soffan efter ett riktigt roligt Friskispass - det var bara jag och ledaren där. Först fnissade vi lite båda två, sen körde vi i alla fall. (Hon frågade om jag ville köra i gymmet, men jag kom ju för ett pass!) Bra musik och trevligt sällskap - kan ju inte gå fel! Att hon tyckte att jag var duktig och ville att jag skulle bli ledare var förstås en skön avslutning på kvällen - jag är ganska mallig just nu!

Jag har bara löptränat (och kört crosstrainern här hemma) sen i höstas och det märktes att jag har kondition och benstyrka, men att jag behöver mer bålstabilitet och armstyrka - mer Friskis får det bli! (Vi bor 5 minuter ifrån, så det är det givna stället.) Känner mig peppad och inspirerad!

Jag gillar friskis! Jag tränar på deras gym och hade jag haft fler tillfällen att komma iväg kvällstid hade jag tagit några pass med. Nu är det bäst att jag åker direkt efter lunch då ena barnet sover, det passar hela familjen bäst. Men sånt ändras ju .
  • Mael

Jessa: Vilket kul pass. Som att köra med PT ju Roligt med det positiva feedbacken också.

Jag är bra mör i kroppen efter gårdagen, men jag har varit på gymmet och gjort dagens intervallpass. 12 x 500 meter jojointervaller. Dvs 6 lugna 500-ingar varvat med 6 snabba. Den lugnaste gick på 9,5 km/h (den första) och den snabbaste (den sista) på 11. Höll alltså ett snitttempo på 6 km på 5:53 min/km, vilket ju är en bit snabbare än jag brukar mäkta med - det går framåt. Dessutom kände jag efteråt att jag nog faktiskt hade kunnat öka lite till Totalt blev det 8 km på bandet med upp och nedjogg och det var en precis lagom genomkörare idag.

I morgon är det vila och sen siktar jag på att få in veckans långpass på lördag.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • TomMon

Tack för superbra tips! Efter utlandssemestern ska här skaffas spotify premium och en armficka till luren, och sen kör jag på tid och inte sträcka! På semestern blir det löpband varje dag, då är det lätt att tänka tid tycker jag!
    Mvh
    Monique

• Gaby 01

Har en sådan glad känsla i kroppen! ÄNTLIGEN fått träna igen. Körde ju mitt intervallpass igår med lugna 1,5 km och snabba 3,5 km och när milen var sprungen så insåg jag att jag gjort min snabbaste mil för iår trots de lugna partierna. Landade på 53:30 och mer fanns att ge. Sådant ger en kick inför kommande träningar.

Idag blir det mysiga lugna 15 km. Ska bara njuta av omgivningen och springa ur benen lätt. Får se om det blir så när man väl är ute... brukar ju växa horn i pannan när man väl tränar, men enligt mitt schema så ska jag ta det lugnt.

Ha en bra torsdag på er och jag önskar er sköna km i spåret för er som ska ut!

• Göteborgstjej

VILL springa nu... Smärtan i höften börjar ge med sig, men jag känner fortfarande att det är något där... Och knät känns konstigt..Ser VÄLDIGT mkt fram mot morgondagaens naprapatbesök! Håll tummarna!! Vem vet, jag kanske, kanske kan springa en liiiiiiiiten liten sväng i helgen?

• Göteborgstjej

Hemkommen efter naprapatbesök som ingav hopp!

Han konstaterade att jag inte är sned på något vis, ingen muskulär obalans osv - det är ju bra. Inga konstigheter med korsband och menisk - också bra. Ett av mina problem är att jag har en väldigt orörlig rygg och att jag är orörlig åt lite olika håll - mkt mer rörlig på ena sidan liksom. Detta kan ju leda till att man inte får full rörlighet när man springer = obalans i löpsteget osv. Har också ett par ganska korta muskler, bla den jag har ont i då - massa stretching är bra och påskyndar läkprocessen!

Själva smärtan=inflammationen trodde han helt enkelt kunde vara en liten, liten muskelbristning som uppstått när jag tex trampat snett eller satt i foten för hårt en gång och att detta ledde till att jag sprang och kompenserade lite snett. Och sen låter man inte bristningen läka ut - ja och så blir det inte b och knapraättre utan bara värre och värre...

Nu ska jag stretcha massor och käka mer inflammationsdämpande och tillbaka om en vecka. Han ska hjälpa mig att få full rörlighet i ryggen så att jag kan springa mer avslappnat och med mer rörlighet!

Hej hopp - hejdå nu ska jag stretcha! Kul.... Nääääää....

Svar på tråden Löpartråden 13