Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Det blev ett rejält långpass för min del idag, 48 km i gassande sol. Hade sällskap av två klubbkompisar och det var skönt för det var rejält slitigt idag. Glass- och drickapaus en mil hemifrån gjorde gott men jag fick ändå ta en gångpauser på slutet för att ta mig hem. Puh!
Huu, det var varmt och jobbigt och tungt idag. Pulsen drog iväg direkt och mjölksyran flödade, inte blev det bättre av 28 graders värme i stillastående luft, jag som avskyr värme. Var rätt sugen på att kliva av efter första varvet men bet ihop och hittade lite flyt de sista 2 km. Så dags då.. Kom fyra i alla fall, sprang på 53.07, kände av förkylningen, det var väl kanske därför orken tröt. Samtidigt var det jättehärligt att springa över rötter, stock och sten, riktigt go terräng!
Å herre jisses. Ett 48-kilometerspass, bara sådär. Det vore något på en söndag, det. ![]()
Bra sprunget alla i värmen!! Kan det verkligen vara nyttigt egentligen att springa i denna hetta? Stärker visserligen pannbenet men ändå.
Själv sprang jag intervaller idag, men värmen tog knäcken på mig och visst tog jag mig runt men det var inte mer än så. Men sitter nu nöjd i soffan för det är ju bra skönt efteråt.
Nu blir det några plankor, sedan dusch och efter det blir det nog kvällen. Gonatt på er!
Jag nöjde mig med tre km promenad jag, nu i kvällningen. Men jag är impad av er andra som orkar springa nu!
Här skiner solen, men värmeböljan har inte nått hit - vi har riktigt blåsigt och lite svalt. Motvind är ingen höjdare när man springer tycker jag, men långpass i värme ställer ju krav på mycket vätska...
Jag har sprungit 34,4km sedan i lördags, i morgon måste jag vila.
vilka härliga träningspass ni fått till! Själv blir det lite träning med skivstången hemma. Blä...