• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17
    isold2003 skrev 2011-06-06 17:08:04 följande:
    Det blev ett rejält långpass för min del idag, 48 km i gassande sol. Hade sällskap av två klubbkompisar och det var skönt för det var rejält slitigt idag. Glass- och drickapaus en mil hemifrån gjorde gott men jag fick ändå ta en gångpauser på slutet för att ta mig hem. Puh!
    Det kan man kalla långpass - ett marathon! Här blev det en mil i värmen. Mycket nöjd. Peppar, peppar men behinnorna verkar rätt OK
  • Jessa med 3

Jag försöker att träna lite mer varierat än jag gjort de senaste veckorna och har varit på Friskis idag igen - det är dock så kvavt att man svettas av att stå stilla, så nu får jag jobba lite på vätskebalansen...

Funderar på att springa innan maken åker till jobbet imorgon - annars hinns det inte med... Fast är det samma väder imorgon vete katten. :-/

• LaFontaine

Så där, ett intervallpass avklarat. Jag har verkligen ingen lust att springa nu så jag gav mig ut utan några som helst ambitioner. Plötsligt hittade jag en villagata som gick runt i en cirkel (jo, jag är uppvuxen i området men hitta nytt varje dag ) som var precis 400 meter lång vilket gav ett gäng intervaller. Mycket skönt!

Tyvärr brinner det rätt bra i området vilket jag kände av i luftrören och i gps:en som så klart inte fick kontakt förrän strax innan jag hittade den lilla slingan.

Men hörrni, är det bara jag som blir fullständigt knallröd i nyllet när jag springer? Jag talar inte lite sött rosig om kinderna, jag talar nästan blålila! Det spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, jag blir chockröd varje gång! Vad göra? 

• Vilda Tiger
    LaFontaine skrev 2011-06-07 20:08:36 följande:
    Så där, ett intervallpass avklarat. Jag har verkligen ingen lust att springa nu så jag gav mig ut utan några som helst ambitioner. Plötsligt hittade jag en villagata som gick runt i en cirkel (jo, jag är uppvuxen i området men hitta nytt varje dag ) som var precis 400 meter lång vilket gav ett gäng intervaller. Mycket skönt!

Tyvärr brinner det rätt bra i området vilket jag kände av i luftrören och i gps:en som så klart inte fick kontakt förrän strax innan jag hittade den lilla slingan.

Men hörrni, är det bara jag som blir fullständigt knallröd i nyllet när jag springer? Jag talar inte lite sött rosig om kinderna, jag talar nästan blålila! Det spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, jag blir chockröd varje gång! Vad göra? 
    Hahaha! Jag med! ALLA påpekar det, som ser mig springa! Jag blir tokigt röd. Det har alltid varit så.
  • LaFontaine
    Vilda Tiger skrev 2011-06-07 21:31:51 följande:
    Hahaha! Jag med! ALLA påpekar det, som ser mig springa! Jag blir tokigt röd. Det har alltid varit så.
    Skönt att det inte bara är jag alltså. Jag ser inte klok ut!

Jag vet inte om det kan ha nåt med att jag inte svettas så mycket. Min teori är nämligen att kroppen transporterar blod ut i huden för att kyla ner. Men så är jag humanist också  
  • StilaM
    LaFontaine skrev 2011-06-07 21:35:25 följande:

Jag vet inte om det kan ha nåt med att jag inte svettas så mycket. Min teori är nämligen att kroppen transporterar blod ut i huden för att kyla ner. Men så är jag humanist också
    Jag både svettas och blir tokröd. Men så är jag också humanist.
  • isold2003
    LaFontaine skrev 2011-06-07 21:35:25 följande:

Klok humanist När man blir varm slussas mer blod genom de ytliga kärlen = man blir röd. Jag bli också knallröd när jag springer. Jag intalar mig att det är bra att svettas mycket, med så effektiv avkylning borde man ju inte bli lika påverkad av värmen

Idag blev det riktigt lugn återhämtning efter gårdagens utmattning, 2.5 km med äldsta sonen (7½). Han hängde motvilligt med ut men hade riktigt kul sen när vi väl sprang. Det blev lite gånginslag när han behövde fråga om något, han har massa funderingar om det mesta han

• LaFontaine
    StilaM skrev 2011-06-07 21:49:01 följande:
    Jag både svettas och blir tokröd. Men så är jag också humanist.
    Således bör jag alltså vara tyst om mina teorier och bära mitt blålila huvud högt
  • Vilda Tiger

Jag skulle  bara ta en liten kvällspromenad för att få ner mitt höga blodsocker men jag vart så jävla sugen då jag kom ut så jag gick två lyktstolpar och sedan rushade jag en lyktstolpte fram, allt vad jag kunde, under 2.1 km. Fick upp pulsen lite iaf. Och fast det var mer gång än spring kom jag upp i 7 km/h i snitt, eller knappt 9 min/km, vilket jag tyckte var helt okej för den typen av springpromenad. Jag som var så osugen på att träna över huvud taget var glad att jag kom ut.

Iseika
    gott att du hittade en så bra, lagom lång intervallslinga!

Jessa
    Jag gillar friskis. Hoppas du kommer ut imorgon, som du vill. Vädret ska skärpa sig, har jag läst.

kulta, Bellaaan och isold
    Jezez... sickna brudar ni är! I den här tryckande hettan. Jag älskar värmen men just det här åskvädret är inte det bästa för att mitt springsug ska vakna, måste jag erkänna.

• m o e

Äntligen kom jag iväg på ett lite längre pass, 8 km. Jag sprang min favoritslinga, det gick inte fort men det var skönt i skogen på kvällen.

Tyvärr fick jag krampvärk på högra sidan av livmodern efter ca 5 km och kunde inte springa vidare direkt, utan fick vila och gå en bit. Säkert ligament som stretade när det växer där inne, men lite jobbigt då jag just idag haft en liten blödning. Det släppte dock efter några minuter och jag kunde jogga vidare. Inget mer blod hade kommit heller och jag känner mig inte orolig alls. Att det stretar där inne är ju naturligt och det var säkert bara lite vila som behövdes. :)

Svar på tråden Löpartråden 13