Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Var ute och åt med en kompis igår så idag får det bli jogga av. Dottern är hos mormor och morfar tills imorgon (händer väldigt sällan att vi har barnvakt då de bror längre bort) så mannen och jag tänkte springa tillsammans. Siktar på 10 km men frågan är om det går nu när det envisas med att vara så varmt ute!
Jag har slutat att springa medklocka överhuvudtaget. Jag blir liksom fast i km tiden. Om jag ska bli av med mina benhinne besvär helt och kunna springa snabbare i framiden får jag fokusera på att bara ta det lugnt på mitt eget sätt dvs springa i den takten som funkar för benen.
Laddade för löpning efter frukost, men det blåste upp (trodde nästan att huset skulle flyga ner i sjön), så jag drog iväg till Friskis istället. Inte lika intensivt, men roligt ändå. Fast jag är liksom inte slut... Å andra sidan är jag lite förkyld, så det är väl bara bra. Mojnar det under dagen kan det bli ett löppass senare!
Vilda Tiger: Det är väl därför jag aldrig blir snabb heller... Och tålamod, visst tappar jag det också. Men det är lättare att låta klok än att vara det. ;)
Sprang en mil idag. Brukar bara springa runt 8,5km som mest annars =)
1 mil här också. Kände bra
70 minuter. Ingen supersnabb tid, men jag kände att jag både skulle ha kunnat springa längre och lite snabbare. Skynda långsamt
Härligt med milar! Imorn blir det 8-10 km för mig också, men det är svårt att ta sig iväg mitt på dagen när det är varmt. Det får bli kvällsjogg. :)
Jösses vad jag har ONT... Känner mig mörbultad i kroppen efter naprapatgrejen igår... Nog för att han sa att "smärtan kan flytta sig lite" men att det skulle leda tilll intensiv smärta i nacken och ner i armen... Jaja, det är väl bra eller?? Och när jag stretchar känns det inte som vanligt, det liksom "klickar till" - ska det vara så tro...?
Pust, förutsägbart med bakslag idag, det är hett som i helvetet på mitt gym
5 km 31.25 fast med pissepaus i mitten
Man får vara glad för det lila som blev sa moster och kokade kaffe på paketet när Löfbergs var slut...
Nä gu vad jag är matt nu...
Vilda Tigern: Jag lånar en väst (ser mer ut som en sån där dyna barnen har runt magen innan de lärt sig simma). Sedan springer jag i vattnet något lätt framåtlutad för att komma sakta framåt. Sedan vänder jag innan fötterna slår i botten mot det grundare. Man kan antingen köra och springa vanligt i lika lång tid som man springer vanligt eller så kan man dela upp passet i olika faser vilket jag brukar göra. Kör en vända vanlig löpning där armarna jobbar med. Sedan en vända med armarna höjda i skyn så högt det går. Och sedan en vända där jag boxar i vattnet med armarna så man riktigt känner sidomusklerna i magen arbeta. Oavsett hur jag tränar i vattnet försöker jag tänka på att dra in naveln mot ryggraden och spänna den inre korsetten. Ger fin platt mage!
Sedan kan man experimentera med att höja benen olika högt, luta sig framåt olika mycket. Kan vara lite svårt att få upp pulsen om man inte jobbar rejält med armarna eller håller dem högt. Men jag lovar dig... när man väl ska ta sig upp ur vattnet så känns det rejält att kroppen arbetat.
Sedan brukar jag börja med att simma 1 km, 30 min wetvest, sedan simma igen om jag orkar. Jag tycker inte träning i badhus är så där värst roligt... men skuttar man emellan så brukar det gå bra.
Första passet efter Sthlm idag. Fy för den lede vad tungt det var. Luftrören var som små sugrör och det rosslade betänkligt emellanåt. Förstår vad du varit igenom, moe, med din astma, det var länge sedan jag hade en sån här förkylning.
Långsamt gick det med, men jag envisades, sprang min vanliga runda så det blev knappa 13 km. Skönt, det är verkligen vackert ute nu. Körde core- och vadträning efteråt och fy, vad kort och stel jag var överallt. Nu blir det bot och bättring.
Annars har jag nog fått mina 15 millisekunder i rampljuset, i lokalblaskan räknas tydligen jag som 'svårslagen' på vår version av Salomon Trail Tour. Jag, och en norsk skidskyttelandslagstjej. *skrattar* Jag tror att reporten inte kan ha varit riktigt tillförlitlig när han skrev artikeln, men jag ska spara den och ha den som pepp när det känns motigt. Med tanke på hur segt det var att springa idag lär det inte bli nåt svårslaget med mig, inte.. ![]()