Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Igår blev det 4,6 km och nytt personbästa! Förra personbästat (6,29 min/km) var på en 3 km-runda. Gårdagens 6,19-tempo blev på betydligt längre sträcka, så jag är jättenöjd! Vill gärna komma ner under 6-min tempot, men det kommer nog så småningom.
Just nu hade det varit kul att testa vad jag klarar av på 3 km-slingan.... Ha ha! ![]()
Är det någon annan här i tråden som haft, och blivit av med, ett envist hopparknä? Tips mottages tacksamt.
Kul att det går så bra, Carisma95.
Hur går det för er andra i värmen?
Som Peter Harrysson säger: "Det är oliiiiidligt...!" (För er som inte vet vem Peter Harrysson är: Fjortisvarning..
Själv blev det ett styrkepass på gymmet igår istället. Körde framför allt mage och rygg för att få lite "nytta" av det i löpningen sen.
De hade AC på gymmet. Nice! ![]()
Jag får följande problem när jag springer:
- Ont i magen
- Hjärtat hoppar till ibland, känns som man sätter det i halsen. Tappar all anda och blir orolig. Kan fortsätta efter någon halvminut igen.
- Knäna blir kassa på utsidan. Försöker stretcha, men jag gör nog fel.
-Får ont i ryggen
-Får ont mellan revbenen, ibland tryck över bröstet.
-Svettas sjöar, men det har jag alltid gjort.
Carisma: Jag sprang en kortis vid halvtio igår kväll. Blev 6 km i lugnt tempo och core+lång stretch efter. Då var det skönt ute.. Idag ska jag springa med en kollega, vi siktar på milen, men det blir tidigare.. och varmare. Gillar inte att springa när det är för varmt, men det kommer att gå i stillsamt tempo så då funkar det väl. Haha, är man så gammal att det är fjortisvarning på att inte komma ihåg Peter Harrysson
Lavos: har du sprungit länge eller precis börjat? Ofta far man mer illa i början, speciellt om man kanske springer på lite för fort. Kroppen är inte van vid ansträngningen och belastningen. Det onda i ryggen tyder på att du behöver träna lite corestyrka, alla som springer brukar tjäna på att kombinera med styrketräning. Jag behöver det verkligen, för jag har skitdålig hållning och svag rygg/mage. Svettningen är dock bara positiv.. ![]()
Carisma: Jag sprang en kortis vid halvtio igår kväll. Blev 6 km i lugnt tempo och core+lång stretch efter. Då var det skönt ute.. Idag ska jag springa med en kollega, vi siktar på milen, men det blir tidigare.. och varmare. Gillar inte att springa när det är för varmt, men det kommer att gå i stillsamt tempo så då funkar det väl. Haha, är man så gammal att det är fjortisvarning på att inte komma ihåg Peter Harrysson
Lavos: har du sprungit länge eller precis börjat? Ofta far man mer illa i början, speciellt om man kanske springer på lite för fort. Kroppen är inte van vid ansträngningen och belastningen. Det onda i ryggen tyder på att du behöver träna lite corestyrka, alla som springer brukar tjäna på att kombinera med styrketräning. Jag behöver det verkligen, för jag har skitdålig hållning och svag rygg/mage. Svettningen är dock bara positiv.. ![]()
Var hos läkaren. Halsfluss
så jag fortsätter min ofrivilliga vila ett tag till. Men nu har jag fått piller så jag kan bli frisk i alla fall. Hoppas på försiktig träning på tisdag som start.