Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej!
Får jag ställa en fråga till er experter?
När har ni börjat jogga efter förlossning? Tror ni att det spelar roll hur tränad man var innan?
Jag födde mitt andra barn för tre mån sen. Joggade lätt tom v 15, men fick sen sluta pga sammandragningar. Har aldrig löpt mkt, utan är lite mer periodare.
Nu är jag iaf supersugen på att komma igång och iform. Har nu tre morgnar i rad varit ute och lättjoggat/lunkat drygt 30 min och det har känts bra och skönt. Bm sa dock att man bör vänta 6 mån efter förlossning med jogging. Har ni gjort det? Hur tänker ni?
Idag har jag mått bättre och varit piggare igen, så nu är jag glad igen. Imorgon blir det en runda! :) Så skönt att det var något övergående och inte något gravidtjafs som skulle hänga med resten av tiden. Vecka 15 nu och det känns som att jag kommer kunna springa ett bra tag till. Ingen mage än, bara lite mer "flubb" än vanligt. ;)
Carisma- tack så jättemkt för svaret!
Moe: vad skönt att höra att du fått tillbaka lite energi. Så lyxigt att kunna hålla igång och värt så mycket efteråt också. Själv hade jag totalt träningsförbud (efter 3 mf) och det tog lång lång tid att komma tillbaka kroppsligt efter massa hormonbehandlingar och själva graviditeten.