Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Så där halvsugen på att springa när vi inte har varmvatten hemma. Enligt HSB får vi faktiskt tvätta oss i hinkar för det tänker nog inte göra nåt förrän tidigast imorgon förmiddag. Tvätta långt hår i städhink någon?
Hej i tråden! Har legat lite lågt ett tag. Vi försöker ju sälja vårt hus och det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt
Syns tyvärr i träningsdagboken också. Det har blivit knappt 50 km i veckan senaste veckorna men idag kom jag äntligen ut på ett långpass igen. Fick med mig några klubbkompisar också och det blev lite drygt 50 km sprunget. Välkomna alla nya i tråden! Glada träningsberättelser från er "gamla" i tråden också, kul!!
Tack smultronsaft, det ska ja testa
Hej!
Säkerligen är det någon av er här som löptränat när ni varit gravida, så jag chansar att någon här kan svara på min fråga ![]()
Har tränat mycket i min dag, men på grund av op etc, fått vila under lång tid. Löptränat c:a 2 dar i veckan under lång tid tidigare, kanske 6-7 km per gång. Nu är jag på G igång igen, har hunnit springa i kanske 3 veckor med bl a intervallträning och har precis fått reda på att jag är tidigt gravid
Kan jag, trots att jag är hyfsat (läs väldigt)otränad, fortsätta min löpträning, eller ska jag övergå till powerwalks och åtteruppta joggningen när jag inte är gravid längre? Är dessutom ett antal kilon för tung för min kropp just nu, så jag är orolig att kropp och ben/benhinnor kommer ta massor med stryk...Tacksam för bra input!
AngelinaJo: Det går bra att träna när man är gravid och det finns enbart fördelar, så länge man lyssnar på kroppen. Tänk på att det är lättare att stuka dig när du är gravid, så du är försiktig och se till att ha bra skor. Jag tror att man känner bäst själv vilken nivå man kan träna på. Var inte för hård mot dig själv, utan träna så det känns bra.
Jag är gravid i v 14. Mitt mål är att fortsätta springa så länge det går och känns bra. Det har känts motigt att ta sig ut ibland när jag varit sådär galet trött, men det hjälper faktiskt. Nu har jag blivit bättre på att lyssna på kroppen och sänka kraven. Jag brukar tänka att jag ska vara nöjd om jag kommer ut på 3 km. Ofta när jag väl är ute och springer så känns det bättre och då kan jag ju alltid förlänga rundan.
Jag kan rekommendera boken "Stark, glad, gravid", som handlar om en aktiv graviditet. Där finns mycket matnyttigt och bra styrkeövningar, som är bra och funkar med växande mage.
Isold: Du är galen, men dina galna långa rundor är så härliga att läsa om så sluta inte rapportera! :) Lycka till med husförsäljningen!