• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Göteborgstjej
    isold2003 skrev 2011-07-10 21:39:46 följande:
    Tack Mae! Det blev en mil till ikväll, härligt!

Göteborgstjej, jag förstår att det känns surt! Håller tummarna för att det onda hinner gå över innan ortopeden hör av sig!

TomMon, all träning är bra träning, oavsett distans och tid! Klart du är värd din gin och tonic!
    Fast Isold, det känns som om det onda kommer hålla i sig ett tag till och jag hoppas att ortopeden hör av sig vilken dag som helst så jag hoppas du har fel...
  • Annkris

8 km på mysiga skogsstigar i sommarkvällen blev det igår. Länge sedan jag fixade att springa längre än 6 km. Lycklig idag. Inte gick det fort, men pulsen var låg och det var en skön runda. Känner att jag är på väg tillbaka, underbart!

• Göteborgstjej
    Annkris skrev 2011-07-11 09:28:51 följande:

8 km på mysiga skogsstigar i sommarkvällen blev det igår. Länge sedan jag fixade att springa längre än 6 km. Lycklig idag. Inte gick det fort, men pulsen var låg och det var en skön runda. Känner att jag är på väg tillbaka, underbart!

Hade detta varit Facebook hade jag tryckt på "gilla-knappen"!
  • Gunsan75

Igår blev jag stolt ägare av tileln En Svensk Klassiker..

Nu är det bara att ladda om för Lidingöloppet, Tar en lugn 5:a idag och ett litet Triathlon i morgon.. Detta år ska Lidingöloppet göras på en bättre tid än förra året då jag var skadad. Så under 4h är det som gäller.. Inte är jag snabb inte, men roligt har jag ändå

• Katja77

Tack för tipset om intervaller, har tyvärr glömt vem det kom ifrån. Jag sprang intervaller ett pass efter tipset, först sprang jag så snabbt jag orkade så länge jag orkade och sedan långsam jogg tills jag fick tillbaka andan och så höll jag på i ca tre km, alltså min vanliga runda. Intervallerna blev kortare och långsammare på slutet men det kanske inte gör något. Sen joggade jag hela rundan igen i långsamt behagligt tepo (runt 7,30 min/km). Men jag undrar om det verkligen kan ge resultat så snabbt. I förrgår sprang jag nämligen på landet i skogen, en riktigt kuperad runda, sprang drygt 7 km på genomsnittstiden 6,16!!!!! Hoppas det håller i sig nu!

• Gunsan75

9 km avklarade i kuperad bana.. Lugnt tempo, kändes bra. Nu ska det bli massor av km avverkade innan Lidingöloppet som är starten för klassiker nr 2.

JAg o väninnan bestämde nu i kväll att vi ska fortsätta att göra klassikern, det är bra pepp för att komma ut o träna samt beroendeframkallande

Kanske jag springer Månkarbo MArathon om jag hinner få lite km i benen innan bara, i morgon ska jag testa triathlon för första gången.

• Waimea
    Gunsan75 skrev 2011-07-11 15:56:59 följande:
    Igår blev jag stolt ägare av tileln En Svensk Klassiker..

Nu är det bara att ladda om för Lidingöloppet, Tar en lugn 5:a idag och ett litet Triathlon i morgon.. Detta år ska Lidingöloppet göras på en bättre tid än förra året då jag var skadad. Så under 4h är det som gäller.. Inte är jag snabb inte, men roligt har jag ändå
  • Waimea

Är i Dalarna, precis framkommen.. Skulle egentligen vilja ut på en liten bensträckarrunda, men det får kanske bli en sen kvällspromme med mannen i stället, är lite seg i halsen. Sprang åtta km i lugn takt igår, efter att ha gått som på nålar, humörmässigt, i ett par timmar och efter en trött och barnintensiv dag. Mumma! Lyckades dock inte komma upp i nånstans mellan 5 och 6 mil löpt i förra veckan, landade på 44 km men helt ok efter två cykelturer på totalt 2,5 mil i fredags. Jag testade att tokcykla på min gamla bettan och si, det gick att dra på sig både mjölksyra och hög puls på en treväxlad cykel med vint däck..

Det gör ju sitt till att ha typ världens finaste väg till jobbet, mitt på landet, mellan hästhagarna och i grymme-backarna i bokskogen.

Isold: Ska till Rättvik på torsdag så det kan ju bli en runda upp och ner i backarna!!

• mörlin

hej på er! får jag vara med här? Har bara sprungit några veckor men för första gången i mitt liv har jag sprungit 5,5 km på 35 minuter härom dan.. kanske inte nån supertid men för mig är det ett stort steg och jag är supernöjd med resultatet!=) försöker ta mig i kragen att ut en runda nu men soffan e så skön!=) ge mig pepp

• ava adore

Hej! En tråd helt i min smak! Skrattande Hoppas jag får va med här! Är nyss hemkommen efter en lätt runda och ska precis hoppa in i duschen. Nån mer som tänkt sig på Lidingö till hösten? Glad

Svar på tråden Löpartråden 13