• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Kattstugan, tur att jag hade en keps att gömma mig under Jag vet, intervaller två veckor i rad, jag har nog fått solsting Gårdagens pass var konstigt nog riktigt riktigt kul dessutom! Kom hem och var alldeles lycklig..

• m o e

Än kan gumman!! Jag som aldrig sprungit en meter över 10k sprang ikväll 10,3 km. Lånade pappas FR310 och jisses så kul det var att ha koll på rundan. Jag slog inga världsrekord (ni börjar väl känna mig vid det här laget...), men jag är nöjd. Är ju trots allt gravid i v 16.

Nu ligger jag på soffan och kollar på damfotbollen. Lillräkan buffar inne i magen nu när jag är stilla. Det är skitmysigt. :)

• StilaM
    m o e skrev 2011-07-13 21:17:31 följande:
    Än kan gumman!! Jag som aldrig sprungit en meter över 10k sprang ikväll 10,3 km. Lånade pappas FR310 och jisses så kul det var att ha koll på rundan. Jag slog inga världsrekord (ni börjar väl känna mig vid det här laget...), men jag är nöjd. Är ju trots allt gravid i v 16.

Nu ligger jag på soffan och kollar på damfotbollen. Lillräkan buffar inne i magen nu när jag är stilla. Det är skitmysigt. :)
    Härligt. Och härligt!
  • Waimea

Kattstugan: Verkar som om även den envisaste Isold går att omvända..

Moe: Iih, härligt!

Jag sprang en milrunda igår, jag och mannen tog sällskap till älven, sedan sprang han ett varv och jag två, och så sprang vi tillsammans hem. Var nog sex-sju år sedan vi sprang ihop senast..

Ikväll blev det intervaller runt sportfältet, flackt och snabbt. Två serier 4-3-1,5-2-1 och 4-3-2-1-1 min. Lite löpskolning också. Blev en knapp mil, skönt var det också.

Isold: Tack för tips och inspiration. Vad härligt att få springa sådana härliga rundor! Tror att min två och ett halvt-åring är lite för mycket för pappa att hålla reda på i en rodelbana, dock.

• m o e

Förresten, igår efter att jag sprungit upptäckte jag att det hade gått hål i mina Lunarglide, bak vid hälen. Så nu måste jag shoppa nya skor. Så hemskt tråkigt! ;)

• ava adore
    m o e skrev 2011-07-14 14:35:14 följande:
    Förresten, igår efter att jag sprungit upptäckte jag att det hade gått hål i mina Lunarglide, bak vid hälen. Så nu måste jag shoppa nya skor. Så hemskt tråkigt! ;)
    Ja, löparskor är gräsligt tråkigt att köpa.. Flört Farligt med löparkläder.. Jag köper hellre löparkläder eller barnkläder än vanliga kläder till mig själv, haha! 
    Två rundor har det blivit denna vecka, hoppas på två till så blir jag nöjd!  
  • Göteborgstjej

Så less på smärta nu - men... funderar ju på om det går att springa ändå? Och om det går att springa med en annan teknik? Alltså - hur springer man för att ha en löpteknik som är så skonsam som möjligt för höfterna? Långa kliv? Korta? Men höften så stilla som möjligt förmodligen, men hur gör man det? Ska man springa lite mer bredbent kanske så rör sig höfterna mindre??

• Mael

Göteborgstjej: önskar jag hade nåt enda litet bra tips att ge. Lider så med dig

• StilaM
    Göteborgstjej skrev 2011-07-15 13:26:29 följande:
    Så less på smärta nu - men... funderar ju på om det går att springa ändå? Och om det går att springa med en annan teknik? Alltså - hur springer man för att ha en löpteknik som är så skonsam som möjligt för höfterna? Långa kliv? Korta? Men höften så stilla som möjligt förmodligen, men hur gör man det? Ska man springa lite mer bredbent kanske så rör sig höfterna mindre??
    När jag hade ont i knät 'smygsprang' jag, dvs med korta mjuka steg och en lätt böjning i knäna. Jag provade ett varv runt köket precis, och höfterna rör sig inte särskilt mycket. Men lite stötar får de ju ta emot ändå...

Jag vet verkligen hur jobbigt det är att inte kunna springa på grund av smärta. Jag hoppas så att det löser sig för dig.
  • Göteborgstjej
    StilaM skrev 2011-07-15 14:55:22 följande:
    När jag hade ont i knät 'smygsprang' jag, dvs med korta mjuka steg och en lätt böjning i knäna. Jag provade ett varv runt köket precis, och höfterna rör sig inte särskilt mycket. Men lite stötar får de ju ta emot ändå...

Jag vet verkligen hur jobbigt det är att inte kunna springa på grund av smärta. Jag hoppas så att det löser sig för dig.
    Korta mjuka steg låter ju som en bra grej, men jag vill ju kunna springa ordentligt ju. Frågan om man kan "gå nånstans" och få hjälp med löptekniken??
Svar på tråden Löpartråden 13