• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Mael

I går bestämde jag mig för att skjuta på intervallträningen och tog en kvällstur på Mälaren med vattenskoter istället. Otroligt härligt men turen slutade med ett helt ofrivilligt bad med kläderna på för mig och dottern (makenbuskörde i busigaste laget ..). Tur att det hunnit bli varmt i vattnet i kväll kör jag den överhoppade träningen.

• Jessa med 3

Jag kan inte följa Szalkais träningsprogram fullt ut efter min muskelbristning i låret... Springa går bra, men backträning och intervaller går bort...

• Carisma95
    Gaby 01 skrev 2011-07-07 22:01:04 följande:
    Själv rehabtränar jag för fullt! Lite surt att få så ont i foten, men nu har jag iallafall kommit på vad det beror på. Ledighet och massor av barfota-aktiviteter. Mina fossingar är vana vid skor och superdämpade löpardojjor. Att hamna platt på marken gillade de inte! Men skönt att veta vad det beror på iallafall så nu går jag med joggarskor precis överallt och det börjar ge med sig. Kanske, kanske vågar jag mig på en liten löpartur imorgon!!
    Vad härligt!
    Men det borde väl vara bra att gå barfota regelbundet ändå, för att stärka upp musklerna, eller hur ska man tänka då?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • m o e

Herreminje... Joggade (en och annan skulle nog nästan ha kunnat gå i mitt tempo) 5,1 km idag och det var nog det närmaste självmord man kan komma. Men jag överlevde, nätt och jämnt.

• Mael

Jessa: Fy så trist. Men ta det lungt så är du snart tillbaka!!

Heja Moe!!!

Nu har jag precis klarat av intervallträningen. Mina första korta intervaller. KUL KUL!!!
    Körde 12 x 40 sek intervaller med 50 sek gåvila. Låg i 3:58-4:15 tempo på alla intervaller så det gick fort (enligt mig) . Det var nästan svårt att hålla igen i början - men hade inte klockan varnat mig så hade jag nog inte orkat alla  12 ...
    Upp- och nedjogg på vardera 2 km. Ett par kordinationslopp innan intervallerna och så skön stretch på slutet. Sen en utedusch i kvällssolen - LIVSKVALITET!!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Carisma95

Vad har ni för skor...? Har ni flera olika beroende på om ni kör långpass eller intervaller/tempo?
    Waiema skrev ju vad hon hade. Vad har ni? Är ni nöjda?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Mael

carisma: jag blev med ett par Mizuno Wave Rider 14 efter löplabbets rekommendation. Använder dem till all träning. Om jag fortsätter i samma omfattning (eller mer) nästa säsong funderar jag på att skaffa två par att alternera med.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • m o e

Carisma: Jag har ett par Nike Lunarglide + och jag gillade dem inte alls först, men börjar bli vän med dem nu efter nästan ett år. Jag kommer hålla mig till ett par skor fram tills bebisen kommer. Men sen kanske det blir två, för ambitionen är att fortsätta att springa och nå målet att springa milen under en timme. :)

• Themis

I det heta gymet mosade jag min gamla bästa-tid idag:

5 km 28.02 (28.47) 

Sprang rakt igenom utan att dra ner pulsen en enda gång, så nu är det dags att höja den jämna farten ett snäpp till.

Känns jättekul!

Jag är redan lika unik som alla andra så jag behöver ingen särskild stil. /tänkte Bimsan
  • bluegrass

Gaby- tack för tipset om tupler! Har redan börjat ( dock utan bälte för det har jag ej fått tag i än). Verkar jättebra!

Svar på tråden Löpartråden 13