• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    Waimea skrev 2011-07-05 08:43:56 följande:
    Så, vad försöker jag säga? Är man van att träna så kan man hålla igång länge och med hög intensitet, kroppen är ändå duktig på att säga ifrån när det inte funkar. Testa er fram, väg ihop det barnmorskan säger med ert sunda förnuft. Jag gick i skidskola i v 22 med nummer ett, frågade barnmorskan om det var ok att lära sig åka slalom gravid och då flinade hon bara och sade att 'så länge du låter bli att ramla rakt på magen är det inga problem' och det gick bra, men jag var ju säkert extra försiktig. Hade jag frågat en annan barnmorska kan jag ju säkert ha fått andra svar, jag vet att jag fick en del skit på min dåvarande arbetsplats för att jag gav mig på nåt så dumt..
    Äh, vadå. Ska man sitta och virka i en gungstol bara för att man är gravid?!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Themis

Nu runda idag, jag smälter bort i små pölar men det är okej.

Störande var dock att ha en ny bästatuid inom räckhåll, den var sååå nära....och så var jag tvungen att pulsa ner en gång för mycket så det vart samma.... meh...det är bara för varmt på vårt gym!!!

Jag är redan lika unik som alla andra så jag behöver ingen särskild stil. /tänkte Bimsan
  • m o e

Jag har enorm energibrist. Äldste sonen blev magsjuk i förrgår, så jag kan ju ha råkat ut för en släng av sjukdom. Det är jobbigt när man inte vet om det är baciller eller vara graviditeten. Hur som helst har jag inte tränat sedan i lördags, men tog en långpromenad med familjen idag som helt tog slut på mig.

Jag vill ha energin tillbaka.

• hannamiller

Har vart lite borta från träningen just nu.. Har blivit sjuk. Hoppas bara att man blir frisk fort snart. Men har så ont i kroppen.. De var länge sen jag var så här sjuk.. blää..

• Gaby 01

En liten frågan, se om ni kan hjälpa mig!

Fick helt plötsligt akut ont i högerfotens undersida. Det sitter mittemot fotvalvet, alltså på undersidan mellan hälen och tårna och man har ju som en lång trampdyna där, och gör verkligen apont när jag belastar foten. Dock har jag absolut ingen smärta alls så fort belastningen tas bort.

Någon som vet vad detta kan vara för spännande? Och ifall man kan göra något mot det förutom vila. Lite svårt att låta bli att gå på foten men har som tur semester.

• Mael

Äntligen tillbaka i "spåret" -med nya skor och allt 5 lugna(6:11) km blev det och jag gläds åt att vara frisk och åt att ett pass som var på mitt max när utesäsongen började knappt gör mig trött nu. Inser verkligen hur mycket jag utvecklats på några månader. Kompletterade med allmänstyrka och stretch - riktigt skön kväll med andra ord !!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • isold2003

Waimea, nu har jag missat något, yr och trött? Har det hänt något? Jag har siktet inställt på ett 100km lopp i aug, sannolikt i Finland. Hade tänkt springa St Olavs ultra (100km) i lördags men jag hann inte upp dit eftersom jag var tvungen att jobba på fredagen och loppet startade kl 6 på morgonen på lördagen.. Kul att jag kan inspirera dig någon gång, det är mest du som inspirerar annars jag sprang föresten intervaller idag för första gången på ett år eller så! Usch så jobbigt men säkert nyttigt

• Göteborgstjej

Hej!
    Hemma igen efter 12 sköna dagar på Mallorca! Gillar verkligen den ön, så fint!

Började semestern med en av de värsta dagarna i mitt liv- vi fick inte vårt bagage, sex kollin bortslarvade... Dessutom fick vi inte ut vår hyrbil - som vi både bokat och redan betalt via en svensk firma. Sonen, 3år gammal fick hög feber dessutom och han var supergnällig. Ingenstans fanns det att sitta eftersom vi var utanför ankomsthallen liksom... 5,5 timmar på kokhet flygplats med febrigt barn... Det var sådär. Usch vad vi var arga på hyrbilsfirman, och de i "lost-and-found" var inte så smidiga kan man ju säga.. Ialla fall fick jag superont i höften igen efter "flygplatsdramat" så löpning var inte att tänka på.
    Resten av semestern var toppen - häftigast var väl ändå att min 6åriga dotter lärde sig simma. Grottorna i Arta rekommenderas också om man vill se ngt häftigt!

Två dagar innan vi åkte hem blev det i allafall en löprunda på stranden - barfota och i bikini mitt i smällvarma hettan! Kanske 4km blev det, kändes ok, men dagen efter fick jag väldigt ont i både knä och höft. Jag hoppas verkligen att jag får komma till den där ortopeden snart...

• Waimea
    isold2003 skrev 2011-07-05 23:04:08 följande:
    Waimea, nu har jag missat något, yr och trött? Har det hänt något? Jag har siktet inställt på ett 100km lopp i aug, sannolikt i Finland. Hade tänkt springa St Olavs ultra (100km) i lördags men jag hann inte upp dit eftersom jag var tvungen att jobba på fredagen och loppet startade kl 6 på morgonen på lördagen.. Kul att jag kan inspirera dig någon gång, det är mest du som inspirerar annars jag sprang föresten intervaller idag för första gången på ett år eller så! Usch så jobbigt men säkert nyttigt
    Det verkar vara en irritation på balansnerven. Min käre man tvingade iväg mig till läkaren (jag hade nog väntat någon vecka till, men både han och min granne skällde lite på mig och sa 'bäst att kolla upp ändå, hördu), läkaren bände och slog lite på mig och sa 'inget farligt, irritation eller virus på balansnerven, det går över', men jag är lite sjösjuk och seg.

100 km verkar vara din distans, för övrigt. Du ska se, snart är du fast i intervallträsket.

Blev inget sprunget igår men väskan är packad idag igen. Jag ska vara ensam hemma till på fredag, barnen och mannen åker till sommarstugan medan jag gör klart bokslutet på jobbet, så jag räknar med att kunna träna ordentligt i dagarna tre. Och gärna storstäda huset.
  • Waimea
    Mael skrev 2011-07-05 23:02:24 följande:
    Äntligen tillbaka i "spåret" -med nya skor och allt 5 lugna(6:11) km blev det och jag gläds åt att vara frisk och åt att ett pass som var på mitt max när utesäsongen började knappt gör mig trött nu. Inser verkligen hur mycket jag utvecklats på några månader. Kompletterade med allmänstyrka och stretch - riktigt skön kväll med andra ord !!
    Härligt!!!
Svar på tråden Löpartråden 13