Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Då förstår jag att det kändes akut... Här blev det 7 km i förmiddags innan kalasfixandet. Underbart att se 3-åringens glada miner - hon var helnöjd med sitt lilla kalas! (Två dagiskompisar och så bröderna som vet hur det funkar med kalas och styrde upp ett och annat.
)
15 grader och duggregn, underbart!
Idag blev det intervaller:
10 min uppvärmning,
sen 6 st 400-meters intervaller med 400 meter långsam jogg mellan varje,
10 min nervarvning.
Jjobbigt men härligt!
Då förstår jag att det kändes akut... AngelinaJo: Nej, man kan inte framkalla mf genom träning, om det inte handlar om kampsport eller liknande. Fostret ligger extremt skyddat nere i bäckenet i början, då risken är som störst. Mf beror ju i princip alltid på att det är något fel på fostret och inte på hur man lever.
Träning kan snarare vara bra för att slippa illamående, lindra trötthet och värk i rygg mm. Men man ska vara extra lyhörd och såklart och inte pressa sig för hårt. Stanna eller gå en bit om du inte orkar springa och tänk att träningen i första hand ska bibehålla den styrka/kondition du har, snarare än förbättra dig. Fråga gärna mer och hoppas du rapporterar om hur det går. :)
Tack för era svar!!!
Ska ut på en runda nu på morgonen med barnen i vagnen & så hunden då såklart. Blir en kombinderad runda, 30 min powerwalk och sen resterande 3 km (totalt 6 km) försiktig joggning. Ska nog skippa intervaller tror jag, är nöjd om jag bara kommer ut på lugn jogg som det är just nu ![]()
Jag har en fråga till alla er som fött barn och som nu löptränar. Jag fick mitt andra barn för drygt 6månader sedan och för ca 2 månader sedan började jag löpträna igen efter graviditeten. Nu (sedan 1-2 v) har jag börjat få ont i blygdbenet när jag springer. Ondast gör det i början innan jag blivit varm men det känns hela tiden. Jag har även ont när jag stretchar. Jag kan tex inte sitta i "Kinaställning" med fotsulorna mot varandra för att stretcha ljumskarna. Jag har inte haft något problem med foglossning under någon av mina graviditeter. Vad är detta och vad ska jag göra?