• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Mael

Pust och stön. Just hemkommen från längsta passet hittills. Skön luft och till stor del vacker runda, och morgonsol är ju aldrig fel när man springer
    Var ute i 1:30 och tog mig 14:23 km. Började försiktigt och sprang första 7 km i 6:30 tempo och ökade sen så andra halvan snittade 6:05. Kul att kunna springa fortare andra halvan, men jäklar vad slut musklerna var sista 5-10 minuterna ... Men nu har jag klarat 2/3 av måldistansen, så jag är ju på rätt väg!!!

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Themis

Tog en omgång idag också, mannen har börjat veckopendla så det är svårare att få till träning i veckorna nu.

Jag försökte pressa lite och sprang 1 km på 5.07, det är inget jämfört med er supertränade men för mig är det första gången i livet, tänk att det går? Tänk att det kanske går ännu fortare?

Jag kommer att fortsätta vara förvånad hela resten av året känns det som.

Jag är redan lika unik som alla andra så jag behöver ingen särskild stil. /tänkte Bimsan
  • isold2003

Vilken härlig läsning! Massa pers både gällande längden och tiden! Grattis!

Vi har varit i Rättvik över helgen och jag fick springa lite backe för en gångs skull. Ni som har backigt hemm är säkert trötta på det men för mig från platta plattaste västerås såär det toppen Blev ett långpass på drygt två mil igår och imorse ett morgonpass på en mil. Får se om jag hinner med någon mer träning ikväll, maken har cyklat Mörksuggejakten idag och borde inte vilja göra många knop ikväll..

• Mael

HEJA Bimsan. Grattis till snyggt rekord i går och till vrålsnabb km idag!!

Vad härligt det låter Isold. Hoppas du kommer ut i kväll också.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Göteborgstjej

läser i tråden... Men blir bara avundsjuk... Varför hör inte den j-a ortopeden av sig ngn gång? Frustrerad är jag! Vill springa!! Funderar faktiskt på att ta en liten, liten långsam sväng i kväll- har 3km "runt kvarteret" - kanske vore lagom?

• LaFontaine

Åtta rätt sköna kilometer sprangs idag. Det är ett tag sen jag sprang längre än fem så benen är märkligt stumma. Kan också ha nåt med den tidigare träningsvärken att göra

• TomMon

Härligt att läsa, fan vad grymma ni är!! Själv sprang jag 3 km på 20 min idag, känns lite mesigt om man jämför! Men en kall gin o tonic ska jag ändå unna mig nu! :)

• isold2003

Tack Mae! Det blev en mil till ikväll, härligt!

Göteborgstjej, jag förstår att det känns surt! Håller tummarna för att det onda hinner gå över innan ortopeden hör av sig!

TomMon, all träning är bra träning, oavsett distans och tid! Klart du är värd din gin och tonic!

• m o e

Jag tog också en runda igår kväll. Sprang runt vårt område (inte riktigt hela), men det blev drygt 4,5 km och farten var faktiskt helt ok. Hade med äldsta sonen på cykel och det var riktigt mysigt. :)

Svar på tråden Löpartråden 13