Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Carisma: det skiljer mellan märkena tyvärr. När jag var på löplabbet igår satt ett par i strlk 9,5 från adidas precis lika bra som ett par i strlk 10 från mizuno. Har du möjlighet så rekommenderar jag verkligen att du åtminståne provar ut skorna på löplabbet eller liknande (om du inte redan kollat hur du belastar så klart). Jag insåg att jag sprungit på galna skor som kompenserade för pronation (eller hur man nu säger) trots att jag inte längre behöver. Min styrketräning och ökade löpvana de senaste åren har gjort att jag nu har ett helt neutralt löpsteg och skulle ha helt andra skor.
Gbgtjej: låter som en härlig resa, om än med jobbig start
så trist att du får så ont. Hoppas du kan få mer hjälp fortare än kvickt nu när du är hemma igen.
Waimea: hu - jag hade virus på balansnerven för tiotalet år sedan. riktigt otäckt. Vaknade en morgon och hela rummet snurrade (som en dåligt inställd gammal tv) och var tvungen att krypa till badrummet och kräkas. Hade så i några dagar, sen klingade det av sakta men säkert. Tyvärr är de i regel rätt utdragna infektioner och jag var inte helt yrselfri förrän efter 3-4 månader.
Carisma: sant. Inom märkena verkar de hålla rätt bra. Mina gamla adidas hade samma strlk som de nya jag fick prova. Hon som hjälpte mig sa att tex Mizuno alltid är små i storlekarna Man kan ju alltid prova i butik och sen beställa på nätet.
Carisma: här finns en storleksguide till alla märken på löparskor: http://www.sportsshoes.com/sizes/saucony.php
Jag beställer alltid från startfitness, snabba leveranser och finfina priser
Carisma: alla andra märken finns i vänsterspalten!