• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jessa med 3

Har just vågat mig ut på första rundan sen i tisdags (då jag både vrickade foten och sträckte lårmuskeln...) och det kändes inte alltför tokigt. Gjorde milen på 56 minuter och för en sengångare som jag så var det godkänt med skador och allt! Lever på hoppet!

• m o e

Jessa: Jag tycker inte du ska kalla dig sengångare. Så fort har jag _aldrig_ sprungit milen... ;)

Nu badar jag lillkillen och laddar mentalt för att orkats mig ut i värmen.

• m o e

5,1 km blev det ikväll, med ett skönt hemmastyrkepass efteråt. Jag trodde jag skulle vara ensam i spåret, men jag såg en till nykter "idiot" som var ute i spåret en lördagkväll. ;)

• StilaM

Har troligtvis gjort något jättedumt nu. Men jag fick sånt spring i benen, och hade ju köpt nya tights, och så fläktade det så skönt...så det blev en till liten runda. Får se vad kroppen säger om det i morgon. Skönt var det, iaf.

• Katja77

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar med här! Jag springer också men nu känns det som att jag har kört fast. Använder appen Runkeeper för att hålla koll på mina rundor. Springer oftast ca 3,4 km och har då en tid på ca 6,10 min per km eller ca 6 km med en tid på ca 6,40 min per km. Men hur jag än kämpar så går det inte snabbare. Kroppen känns seg och trött och jag blir andfådd. Springer på motionsspår i skogen, relativt backigt från och till om det kan vara av betydelse. Försöker springa 3 ggr i veckar. Utöver det cyklar jag till jobbet, 4 km enkel resa, jobbar natt så det blir inte varje dag. Det känns som att jag är i en svacka helt enkelt. Jag kämpar på och intalar mig att det är de sega rundorna man kämpar sig igenom som ger resultat men jag vet inte om det är så. Är det någon som har några tips på hur man kommer vidare så är jag tacksam!

• Gaby 01

Iseika: Endometrios??

Här har det inte tränats sedan i tisdags och det känns nästan som jag inte riktigt kommer veta hur man gör när det väl är dags imorgon Några dagars vila känns som månader. Men imorgon SKA jag ut, och förhoppningsvis på ett riktigt långpass. Så snälla vädergudar, ge mig molnigt, runt 20 grader och lite lätt motvind så skulle jag bli överlycklig.

• LaFontaine
    Gaby 01 skrev 2011-07-02 23:04:05 följande:
    Iseika: Endometrios??

Här har det inte tränats sedan i tisdags och det känns nästan som jag inte riktigt kommer veta hur man gör när det väl är dags imorgon Några dagars vila känns som månader. Men imorgon SKA jag ut, och förhoppningsvis på ett riktigt långpass. Så snälla vädergudar, ge mig molnigt, runt 20 grader och lite lätt motvind så skulle jag bli överlycklig.
    Nix, bara ett släktdrag. Blev klart bättre ett par år efter 20, precis som gynekologen som vägrade skriva ut p-piller sa. 
  • daddy XL
    Jessa med 3 skrev 2011-07-02 17:54:44 följande:
    Har just vågat mig ut på första rundan sen i tisdags (då jag både vrickade foten och sträckte lårmuskeln...) och det kändes inte alltför tokigt. Gjorde milen på 56 minuter och för en sengångare som jag så var det godkänt med skador och allt! Lever på hoppet!
    håller med npn annan som skrev  om att du inte inte alls är nån sengångare tycker den tiden är bra MEN allt är väl relativt man kan ju jämnföra med nån marathon löpare om man vill :)
  • Jessa med 3

Min man är av sorten naturligt snabb - gillar inte att springa, men testar ibland om han kan göra milen under 45 min - DET gör nog att jag känner mig som en sengångare! Men tack, snälla ni!

Min yngsta fyllde 3 igår och idag kommer hennes två dagisbästisar på kalas, så vi får se om jag hinner ut en sväng idag... Känns skönt om man förtjänar tårtan man trycker i sig om inte annat...

• Themis

5 km 28.55 och dansar upp på personvågen- äntligen lite action!

Isn?t it ironic that only intelligent people understand the meaning of ?ignorance is bliss??
Svar på tråden Löpartråden 13