Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Carisma: när jag kör intervaller låter jag jag snabba delen/backen vara egna varv (på klockan) och så är vilan också egna varv. På så sätt kan jag se både totaltid och -sträcka plus tiderna på intervallerna och samtidigt tracka hur pulsen beter sig i både ansträgning och vila.
Kattstugan: ja det var riktigt härlig löpning. Extra kul att springa dels på okänd mark och också som transport (dvs inte en runda utan för att ta sig från en plats till en annan). Kom in med båt från skärgården, och maken och dottern tog bilen in till V-vik, medan jag sprang. Nackdelen var att alla stigningar inte kompenserades med motsvarande nedförsbackar, men det blev ju extra effektivt
. Håller för övrigt med om att sommarsjukor är öken. Har ju haft både halsfluss och den här katarren nu så jag har varit mer eller mindre sjuk hela semestern hittills
Så har jag kört mina första backintervaller. 5*250 m i full karriär uppför och 4 km upp- och nerjogg. Inte kul, men något som kanske liknar roligt...
Har inte sovit en hel natt på länge nu och känner mig sliten, men fick vila en stund efter lunch idag och stack sen ut på långpass. Det blev 15,9 km på 90 minuter och kändes helt ok. Hade vätskebälte på för första gången, men bara vatten i flaskorna. Vill gärna prova med någon form av sportdryck. Något tips?
Sprungit!!!
3,2 km, ganska långsamt, men ändå!! (Sprang utan GPS) Försökte springa utan att röra höfterna, och när jag tänker på det har jag nog sprungit med en väldans rörlighet i höfterna... Kände mig lite löjlig men den nya springtekniken... Såhär efteråt känns det ganska bra, i allafall i höften - fick ngn mysko ont i ljumsken.
Är det inte Evy Palm som springer (sprang) med sådär korta, snabba steg? Jättestilla i höften? Och knappt lyfte fötterna från marken?? (Måste kolla på youtube nu bara för det...
)
, men jag tänker att du säkert kan lära idg att springa på ett annat sätt.