Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Mae, skönt att du är frisk igen. Det lät som en fin springtur igår. Kattstugan, trist att du inte har kunnat springa mer men du verkar ju hålla igång med massor med annan träning istället. Bra att det fungerar så du håller igång konditionen. Göteborgstjej, korta snabba steg är skonsamt för hela kroppen, räkna dina steg så att du aldrig springer med färre fotisättningar än 90 per min per fot. Jag är på miniträningsläger med ett par killar från löparklubben och har fått springa ett härligt långpass i backig terräng följt av bad i Vättern idag. Imorgon blir det ett långpass till innan hemfärd.
men - en annan fråga? Är det inte jobbigare att springa med korta steg? Eller är det samma? Eller kan det vara olika för olika personer - för vissa går det åt mer energi med en löpteknik och det kan vara annorlunda för ngn annan?
Jessa: jag tycker Vitargo sportdryck är bra. Brukar blanda tunnt så håller sig magen lugn och fin också
Waimea: ja, det är de dumma baksidorna fortfarande. Egentligen är grundproblemet (fast vad är hönan och vad är ägget?) inflammerade slemsäckar i muskelfästena. Inte lätt att bli av med, men med en STOR portion tålamod ska det allt gå
Kul med nostalgilöpning!
Isold: vad roligt med träningsläger! Hoppas ni får fina dagar 
Slog till med längsta löpningen på evigheter imorse: 11,5 km på fina små skogsvägar och stigar. Gjorde ganska ont på slutet, men jag är mer intresserad av hur det känns imorgon...
Blev en runda med mountainbiken nu på kvällen också.
Blev en 11km vända i går morse, kändes sista km, men jag sprang hela vägen iallafall...
Tjejmilen närmar sig så det är bara att ligga i...
Jag har fått ont i fötterna.
Funderar på om det är mina tofflor på jobbet som gör ont. Men envis så plågar man sig igenom.
Rädd att det är början till hälsporre bara...
nån som vet hur det börjar?
Göteborgstjej, håll 90 per fot per minut oavsett tempo, kanske lite mer om du ökar tempot men aldrig mindre än 90. Tanken är att det blir energibesparande i längden men det är jobbigare innan man har vant sig. Dessutom kan man inte springa med helt utsträckta ben och landa på hälen om man har så hög frekvens så det är skonsamt för benen. Testa och se hur det känns.
Jaha, nu blev det en vecka utan träning tills idag, pga allt socialt som händer.
Bara eländes elände idag alltså med löpningen, men så är det ju ibland.
Nya tag på tisdag hoppas jag...