Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
) Men mest är jag glad att jag kände mig stark genom och efter rundan samt att knät bara bränner till lite nu efter. Tjejmilen känns helt klart görlig.
) Men mest är jag glad att jag kände mig stark genom och efter rundan samt att knät bara bränner till lite nu efter. Tjejmilen känns helt klart görlig.Hej.
Jag är nybliven joggentusiast och behöver lite råd av er erfarna.
Jag har aldrig sprungit i hela mitt liv men efter att ha fött tre barn kändes det som det var dags att komma igång så i början av maj satte jag igång, Jag hade en runda som är 3km och de första gångerna gick jag väl typ fem gånger under den lilla rundan
tyvärr fick jag väldigt ont i knäna, speciellt det ena men jag tänkte att det berodde på att jag var så otränad så jag körde mina 3-4 km rundor i maj-juni och tillslut kände jag ingenting så i slutet av maj blev det 5-6 kmrundor istället.
Någon gång har jag sprungit 7-8km på blandat underlag och det har känts helt ok.
Idag sprang jag en mil, inte speciellt fort strax under en timma men det kändes som jag kunde fortsatt flera km till. Jättehärligt...förutom att jag hade ONT i knäna de sista kilometrarna!
Dagens pass gick enbart på asfalt och det brukar jag inte springa mer än några km på annars, kan det bero på det? Ska jag göra ett uppehåll eller köra korta pass igen?
Springa ännu långsammare?
Jag vill ju inte bli skadad men jag vill helst inte trappa ner nu när det äntligen känns så otroligt bra!
Det kändes på framsidan av benet också (skenbenet?) men det gjorde framförallt ont i knäna. 
mandel - hur känns det när du inte springer? Gör det ont hela tiden?
Jag försöker springa brevid asfalten (grus/gräs) för att skona benen så mycket som möjligt.