Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Bimsan, vilken härlig träningsrapport
Det ska kännas lite efteråt
Waimea, jag är så ledsen att höra att din mamma är sämre
Stor kram!
Kattstugan, tur att du har lite tålamod så du kan bli helt smärtfri innan du sätter igång för fullt igen. Det brukar vara värt det i slutändan!
TomMon, grattis till nytt distansrekord! Låter som perfekt fart tycker jag, prattempo är lagom för långdistanspass.
Hm, husförsäljning var det, det går sädår tyvärr. Ingen som nappade på vårt hus men så had evi visning de två varmaste kvällarna på hela sommaren också.. Vi har tagit bort huset från nätet och kör ett nytt försök inför skolstarten. Annars hyr vi ut huset, det fungerar ju det med men det vore skönare att sälja direkt. Vi ska flytta hela 6 km den här gången
Ny skola blir det men storkillen är helt cool med det som tur är!
Långpass ikväll. Gott. 24 km i vettigt tempo, länge sedan jag sprang så långt. Kändes lite småsegt, men kroppen var fin. Ett par rejäla backar i slutet drev på pulsen, vill jag lova.
Långpass (ur egen synvinkel, inte andras)
idag på morgonen.
Det blev nästan 6 km i 6,50-tempo. Jag lyckades springa lite dryga 2 km innan jag behövde ta första (korta, men ändå) gå-pausen. Kändes lite konstigt att springa så länge. Det gick ju inte jättefort, men jag blev inte helt slutkörd heller... Det artar sig nog!
Igår var det långpass i träningsprogrammet, men med ont i en fot+underben samt jättemycket åska och ösregn tog jag det idag i stället. Skulle springa i ca 90 minuter, men siktade på 100. Sen tänkte jag att det vore bra att se om jag fixar att springa i 2h. Då hade jag ett par km kvar till att det skulle vara en halvmara, så jag fortsatte lite till - så på 2h15 min ca gör jag en halvmara så där helt oplanerat.
Och nu rör jag mig som en 80-årig tant - men det var det ju värt!
Det grämer mig dock att jag inte kunde springa med min iphone (den är inlämnad på lagning efter en promenad i regnet...) och få det hela loggat i RunKeeper...
Nu har jag kommit hem efter en fantastisk bröllopsresa på Kreta. Värmen, 38 grader, inbjöd inte direkt till några löprundor ute men hotellet hade ett litet gym med löpband. Gymmet var dock inhyst i en liten glasbur utan luftkonditionering. Temperaturen låg på stadiga 30 grader utan en antydan till luftbris. Två kortare rundor hann jag i alla fall med under veckan.
Idag är jag ledbruten efter flygningen hem igår. Jag kan inte sitta för länge så mina höfter och knän gnisslar nästan idag. Imorgon hoppas jag på bot och bättring och kanske till och med mindre blåst för att kunna få till en liten runda.
TomMon: Duktig du är, kämpa på!
Waimea: Jag blir stum varje gång jag läser om dig och de andra långdistansarna...sicken uthållighet!
Carisma: Snyggt, rätt vad det är så sitter det jämna tempot och då försvinner pauserna.
Jessa: Avis! Jag önskar så att jag kunde springa ute.
Ska man ändå våga på augustisemesterveckan? Kanske går det att hitta nåt barkat spår häromkring (har dålig lokalkännedom om sånt sedan vi flyttade 2008- i gamla stan hade jag vetat direkt vart jag skulle.)
Idag blev det 2.5 km på nytt tempo 5.33/km, sen tog jag intervall för resten och slutade på 29.40 på de 5 km. Lugnt men helt okej ändå faktiskt, för jag drog ju ner tempot ettt antal gånger.
Yes! 8 km i kuperad terräng i 6 km/h. Go me! Jag var faktiskt rätt fräsch när det var slut och kunde lätt ha fortsatt en km eller två.
Waimea: Jag känner med dig. Det måste vara en jobbig tid. Sköt om dig.
Alla ni andra: kul att läsa om era framsteg, eller, kanske snarare, löpsteg.
Långpass på alla håll och kanter i helgen, härlig läsning! Det låter som att era långpass gick betydligt bättre än mitt också. Jag kände mig som en gammal tant igår, benen var sega som sjutton hela vägen och i backarna hade jag ingen energi överhuvudtaget. Släpade mig 28 km men jag vet inte om det egentligen var värt det eller om jag skulle ha sprungit hem och vilat istället, jag tror inte att det gav något träningsmässigt, det slet säkert bara på kroppen. Idag kände jag mig snudd på lika seg från början men piggade på mig efterhand och sista kilometrarna kändes betydligt bättre. Det blev en dryg mil idag. Får se hur det känns imorgon.