Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Nu känns det ingenting i knäna och det var tidigt imorse jag sprang. Tidigare när jag hade ont de första veckorna gjorde det ont efteråt också och även dagen efter, speciellt i trappor men idag känns det som sagt ingenting utan slutade direkt när jag slutat springa.
Sista kilometern höll jag mig mer eller mindre i diket och då kändes det genast lite bättre.
Jag är bara rädd att det skadar mer än det ger? Jag kan ju egentligen ingenting om kroppen och träning.
Bör man kontakta tex en sjukgymnast eller är det bara att köra på så länge det inte blir värre?

En stund fick jag nog en mycket märklig springstil för det gjorde betydligt mindre ont när jag inte böjde på benen. Samma sak tidigare när jag har haft ont av att gå i trappor efter att ha sprungit har jag gått typ i sidled med raka ben nedför trappan och då har det inte gjort så ont men idag upphörde det onda som sagt direkt efter joggingturen.
Hej på er igen! Varit lite slö med att vara inne på familjeliv på sistone men träningen har fortgått ändå
Hade någon riktigt bra vecka för att sedan bli sjuk och allt blev såååå tungt, men nu är jag igång igen och kroppen känns pigg. För första gången igår hade jag sällskap ute i spåret på en långtur (23 km) och det var ju JÄTTEROLIGT!! Vi höll samma tempo och kunde prata hela vägen. Har tidigare sprungit milen med sällskap och det var nästan en plåga.
Nu ska jag försöka läsa ikapp!

En stund fick jag nog en mycket märklig springstil för det gjorde betydligt mindre ont när jag inte böjde på benen. Samma sak tidigare när jag har haft ont av att gå i trappor efter att ha sprungit har jag gått typ i sidled med raka ben nedför trappan och då har det inte gjort så ont men idag upphörde det onda som sagt direkt efter joggingturen.Idag blev det 11 km. Jag sprang med vätskebälte för första gången och fick ordentligt håll efter att jag druckit. Blir det så för någon annan? Försvinner det om man vänjer sig vid att dricka under passen?
Symptom
Det stämmer ju klockrent
Det får bli ett samtal till en sjukgymnast som kan ge mig lite stretchtips till att börja med då.