• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM
    Themis skrev 2011-08-01 18:12:59 följande:
    Efter en skitdag på jobbet när allat är kaos och man bara vill be hela världen att fara och flyga så sprang jag mina 5 km på 27.35.

Konstruktiv ilska.
  • jompa

Skulle ta en lugn vecka var tanken men efter att man var tillbaka på jobbet och fick lite rutin på dagen kändes kroppen pigg nu ikväll så en liten runda fick det bli.

Tänkte strunta i allt vad tid hette men sprang ändå 6km på 37,12. Några km var jag under 6min men kroppen kändes så bra så det var bara att löpa på. Brydde mig inte om tiden och kanske är det grejen.

Hoppas jag ska känna mig så här pigg några fler dagar den här veckan så jag kan försöka öka distansen lite.

• Snöfrun

Ja en springvagn vore nåt, det ska jag kolla på!

Idag blev det en runda på 5 km på knappt 5.30 min/km i gassande solsken. Jag är lite missnöjd över att jag inte får nån rytm i löpsteget men jag får kanske ha lite tålamod. Jag saknar den där sköna känslan när jag springer!

• Mael

Kul med många nya!! Välkomna alla. Jag fick återfall i hostan och har vilat mig i form under återstoden av semestern. I dag började jobbet igen och i morgon drar jag igång löpningen. Största utmaningen nu är nog att skynda långsamt så jag inte drar på mig fler sjukor eller skador. Inte så många veckor kvar till halvmaran nu. Har pga sjukorna tagit bort alla tidsförhoppningar, men får jag hålla mig frisk nu så ska det inte bli några problem att ta mig runt. Nu: sömn!!

• Karin R

Hej alla löparmammaor!!!
    Jag blir otroligt sugen på att springa när jag läser era inlägg!!!!!
    Vad har ni för vagnar, ni som springer med vagn? Joggingvagn eller jogging/cykelvagn??
    Någon som testat båda?

• smultronsaft

Idag blev det 3 km. Jag är i en sån svacka nu och det går riktigt segt, men jag kämpar på och hoppas att det vänder. 

• m o e

Bra jobbat, Smultronsaft! Det är svårt i svackor, men du tränade i alla fall!

• Göteborgstjej

På väg till sjukgymnast om ett par timmar - vill verkligen få bra tips nu!!! Jösses, vad sjutton ska man göra när varken rehabövningar eller vila hjälper ett skit!!!

Håll tummarna!

• Carisma95
    Göteborgstjej skrev 2011-08-03 10:43:10 följande:
    På väg till sjukgymnast om ett par timmar - vill verkligen få bra tips nu!!! Jösses, vad sjutton ska man göra när varken rehabövningar eller vila hjälper ett skit!!!

Håll tummarna!
    Håller tummarna för dig.

Jag har åkt på halsont efter måndagens lisebergsbesök. Kass...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Göteborgstjej
    Carisma95 skrev 2011-08-03 10:55:52 följande:
    Håller tummarna för dig.

Jag har åkt på halsont efter måndagens lisebergsbesök. Kass...
    vi var också på Liseberg i måndags! Trist med halsont...
Svar på tråden Löpartråden 13