• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Välkommen till tråden Snöfrun! Det låter som att du behöver en joggingvagn om du ska hinna få till träningen Moe, jag förstår att det inte går lika fort för dig men jag tycker det var alldeles nyss du berättade att du är gravid Kan du springa något? Jompa, jag har sprungit i drygt tre år nu så du behöver inte jämföra dig med mig Jag orienterade när jag växte upp också så trots att det blev 16-17 års uppehåll så kändes det som att kroppen kom ihåg löpningen. Ingen kondis alls från början förstås men jag sprang milen på 53 min efter två månader. Jag tror absolut att det är individuellt hur snabbt man kan träna upp distans och hastighet, jag har nog bra förutsättningar för löpning helt enkelt.

• Carisma95
    TomMon skrev 2011-07-30 23:16:57 följande:
    Tack för svar angående vikt! Jag hoppas och tror att allt stabiliserar sig iom att jobbet börjat. Då tränar jag mer normalmycket, samt att öl och annat endast hålls till helgerna... Men visst känns det snopet att vågen gick åt fel håll trots idog träning...
    Fast öl (vin och annan dryck) är ju ganska många kalorier det med (även om du skriver att du inte tror att du äter mer). Viktnedgång handlar ju framför allt om kosten (även om träning naturligtvis är ett bra komplement!)
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Frukostflingan

Jag hoppar också gärna med i den här tråden som den löpningsälskare jag är. Orienterade i ungdomsåren och har efter det sprungit en del. För 4 år sedan tog jag upp den på allvar igen. Har sprungit 2 Göteborgsvarv, Lidingöloppet (Både 30 och MK15), Lidingö Tjejlopp och en del andra mindre lopp. Dömmen är en mara.

• Jessa med 3

Är hos svärföräldrarna på landet och sprang 17 km i gassande sol utan att ha dryck med - inte så smart kanske... Men, det var en härlig runda - och omväxlande att få se lite annat. Passerade gulliga stugor, glada grannar, vackra blommor - och allt detta längs Dalälven. Himla vackert! Nu väntar Paris med min stora kille och resten av familjen stannar och njuter av svensk sommar med farfar. 

Hinner nog ett långpass innan vi åker härifrån nästa helg, men nu blir det alltså ingen löpning på 5 dagar.   

• StilaM

Ingen bra runda idag...
    Jag gick på långprommis igår och fick skavsår på hälen. Mina stora compeed var slut, så jag satta på ett litet istället och gav mig ut på 8-km-rundan. Tyvärr fäste lite av plåstret i blåsan, med resultatet att plåstret slet loss blåsan - men det visste ju inte jag då. Efter 5 km tyckte jag att det gjorde lite ont. Efter 6 haltade jag, tog av skon och ser att hela hälen är blodig. Linkar i en km till, med nertrampad hälkappa. Får ont i knät av den sneda belastningen. Lånar telefon av snäll förbipasserande och fixar skjuts hem. För övrigt kände jag mig stark, men vad gör väl det? 

• Carisma95
    StilaM skrev 2011-07-31 20:31:13 följande:
    Ingen bra runda idag...
    Jag gick på långprommis igår och fick skavsår på hälen. Mina stora compeed var slut, så jag satta på ett litet istället och gav mig ut på 8-km-rundan. Tyvärr fäste lite av plåstret i blåsan, med resultatet att plåstret slet loss blåsan - men det visste ju inte jag då. Efter 5 km tyckte jag att det gjorde lite ont. Efter 6 haltade jag, tog av skon och ser att hela hälen är blodig. Linkar i en km till, med nertrampad hälkappa. Får ont i knät av den sneda belastningen. Lånar telefon av snäll förbipasserande och fixar skjuts hem. För övrigt kände jag mig stark, men vad gör väl det? 
    Fy vad tråkigt när man känner sig pigg i övrigt...
    Är det nya skor du har, eller är snörningen inte tillräckligt åtdragen?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • StilaM
    Carisma95 skrev 2011-07-31 21:30:23 följande:
    Fy vad tråkigt när man känner sig pigg i övrigt...
    Är det nya skor du har, eller är snörningen inte tillräckligt åtdragen?
    Gamla skor. Och i vanliga fall sköna. Men av någon anledning fick jag skavsår av dem när jag gick. Sedan hjälpte ju plåstret till.

Tack för alla tips och tankar kring löparklockor. Jag ska ta en tur till någon butik och testa lite i veckan.
  • m o e

isold: Jodå, jag springer (joggar) fortfarande, men har lagt in ett pass på gymet varje vecka också, för att få lite mer allroundträning. Målet är att komma ut i spåret två gånger i veckan i alla fall och så ett pass på gymet, så länge det går.

Jag tycker faktiskt också att tiden gått fort och då är det ju ändå andra halvan som brukar svischa förbi... Mycket kanske för att vi haft lång semester och har ännu en vecka kvar.

• Gaby 01

m o e: Riktigt bra jobbat och förmodligen kommer du ha stor nytta av din träning efter födseln.
    StilaM: Aj aj aj... det blir till att sponsra Compeed ett tag, men det är det värt för att slippa få skavsår.

Jag har något så spännande som en löpardate ikväll Ska bli jätteroligt!

• Themis

Efter en skitdag på jobbet när allat är kaos och man bara vill be hela världen att fara och flyga så sprang jag mina 5 km på 27.35.

Konstruktiv ilska.

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
Svar på tråden Löpartråden 13