Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Oj vad det verkar ha lossnat för flera, både vad gäller tider, distanser och rehab!
Själv fick jag äntligen klämma i med ett härligt lopp efter senaste tidens motgångar. 5 soliga kilometer på 27 minuter.
Skönt med ett kort och snabbt lopp som motivationsstärkning, men till helgen får det bli fokus på distans igen. Om jag hinner springa tidigt eller sent (när det är svalt) ska jag prova milen, annars får det bli trygga 8.
Det blev en löjligt kort runda för mig ikväll, bara 3,5 km. Jag fick ont i magen efter en km och vågade sen inte springa som vanligt. Bestämde mig för att gå upp för backarna och korta av rundan. När jag närmade mig stället där jag kunde välja sträcka kändes magen bättre igen, men jag ville inte chansa så jag sprang hem. Spotify funkade inte heller (jag loggades ur och kom inte ihåg lösenordet) så allt blev bara knas med hela rundan... När jag kom hem var jag frustrerad och sur, men maken fixade fruktsallad medan jag duschade och gav mig lösenordet till Spotify också, så nu kan det bara bli bättre. :)
Imorn skjutsar vi barnen till farmor och farfar och på lördag åker maken till Gävle för bortamatch, så då får jag en dag för mig själv. Då hoppas jag kunna ta en längre tur.
Hej!
Vilken intressant tråd! Nästa lördag ska jag springa Midnattsloppet, någon mer?
Jag vill gärna tipsa om min mammablogg om träning. Jag skriver om träning, kost, resor och cityliv.
blogg.alltforforaldrar.se/lofsan
Välkomna!
Hihi.... jag är väl för pantad ibland... ska springa halvmaran imorgon men har en GRYM träningsvärk i vissa delar av kroppen efter en handbollsträning igår. Jag satte på skygglapparna och tänkte att näää... träningsvärk är bara för otränade
En liten handbollsträning kan inte vara någon fara.
Oj så jag längtar tills imorgon! Hoppas jag inte är för taggad i dag att jag är helt slut imorgon!
Lofsan: Jag hade gärna sprungit just Midnattsloppet... men det är min helg med de små och det byter jag inte bort för något i världen, hur roligt det än verkar vara... för just midnattsloppet verkar superkul.
Nu ska jag ut och spana på din blogg!
Själv körde jag ett 5 km pass igår. Kändes faktiskt riktigt bra. Förvisso ett lugnt tempo men jag sprang nog 90 % av sträckan.
Missade 30 min-målet med ungefär 30 sekunder...
Nu är det "bara" 6 veckor kvar till Kretsloppet och då SKA jag under 30 minuter!!!! Man borde väl kunna pressa sig lite mer på tävling. (Kommer förmodligen att spy efteråt)
![]()
Carisma: 30 sekunder kniper du lätt när det är tävling
Gaby: lycka till imorgon! Glöm inte att titta på den tjusiga utsikten också
.
Waimea: hur har det gått med löpvilan?
Här går det rätt så trögt framåt på skadefronten, men jag har börjat öka på löpningen igen, sakta men säkert för att se vad som händer. I förmiddags var jag ute på en ganska lång skogsluff i stilla mak, riktigt tanttempo. Nu börjar jag få misstänkt ont i halsen, men om det går över tills imorgon så ska blir det nog lite löpning då igen.