• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • m o e

Håller också tummarna för dig, Göteborgstjej! Du har haft så mycket problem nu, så nu måste det vända snart.

• Göteborgstjej
    m o e skrev 2011-08-03 12:00:02 följande:
    Håller också tummarna för dig, Göteborgstjej! Du har haft så mycket problem nu, så nu måste det vända snart.
    Tack...
  • Themis

Och nu satsade jag allt inklusive the kitchen sink och höjde till 5.21/km.

Vilket med en pulssänkning resulterade i 5 km på 27.14 (27.35).

Jag tänkte att 27 minuter blankt var ett mål för våren men det kanske man får revidera...

Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Carisma95
    Themis skrev 2011-08-03 19:41:44 följande:
    Och nu satsade jag allt inklusive the kitchen sink och höjde till 5.21/km.

Vilket med en pulssänkning resulterade i 5 km på 27.14 (27.35).

Jag tänkte att 27 minuter blankt var ett mål för våren men det kanske man får revidera...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • jompa

Tjejer, ikväll gjorde jag det. Jag sprang milen!!!
    Tiden behöver vi inte prata om (1,07) men jag hade en så bra känsla hela vägen och tog det lugnt ända från start och kroppen var med mig hela vägen.
    Sista kilometern sprang jag nog med ett leende på läpparna då jag visste att jag jag skulle greja det.

Ja så gick det min lugna vecka Men får ta det extra lugnt nästa vecka istället när jag har semester igen.

• Carisma95
    jompa skrev 2011-08-03 21:40:57 följande:
    Tiden behöver vi inte prata om (1,07) men jag hade en så bra känsla hela vägen och tog det lugnt ända från start och kroppen var med mig hela vägen.
    Sista kilometern sprang jag nog med ett leende på läpparna då jag visste att jag jag skulle greja det.

Ja så gick det min lugna vecka Men får ta det extra lugnt nästa vecka istället när jag har semester igen.
    Åh, vad avis jag blir. Grattis!!!!
  • Snöfrun
    jompa skrev 2011-08-03 21:40:57 följande:

Tjoho! Grattis!
  • Göteborgstjej

Träffade sjukgymnast idag som verkade veta vad han snackade om. Han konstaterade att jag har smärta på inte bara ett utan 3 ställen i höften, han trodde precis som naprapaten att det troligen kommer från knät.. Jag fick med mig en bunt övningar som främst ska öka cirkulationen i musklerna och därmed förkorta läktiden. Ska tillbaks redan på onsdag för en mer omfattande undersökning. Känns bra!!!

• Carisma95
    Göteborgstjej skrev 2011-08-03 22:07:10 följande:
    Träffade sjukgymnast idag som verkade veta vad han snackade om. Han konstaterade att jag har smärta på inte bara ett utan 3 ställen i höften, han trodde precis som naprapaten att det troligen kommer från knät.. Jag fick med mig en bunt övningar som främst ska öka cirkulationen i musklerna och därmed förkorta läktiden. Ska tillbaks redan på onsdag för en mer omfattande undersökning. Känns bra!!!
Svar på tråden Löpartråden 13