Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Försöker smygöka lite på motionärstempot.
3 km 5.27-tempo (hastighet 11), men sen måste jag ta en nerpulsning, fortsätter på 5.33 och 5 km kom då in på 27.56- 5 sekunder ifrån mitt pers, störande...
Sen 20 min crosstrainer och sen faktiskt 3 km till bara för det var kul- några intervall, lite jogg i 2%-lut och bara allmänt ta mig framåt.
Så jag tror att jag ska ta hastighet 11 rakt av nu och bara öka distansen jag kämpar mig igenom innan jag drar ner ett snäpp på bandet.
Bimsan:
När man är så nära sitt PB är det störande! Men du tar det nästa gång istället!
En fråga; varför har jag ökat 5 kilo när jag springer mer än någonsin?! Vet att jag ska lita mer på måttbandet, men nu känns det svårt... Jag väger vanligtvis 60 kg till mina 173 cm, igår stod då vågen på 65...
Har tyvärr inte mätt mig innan... Men när det gäller kläderna så tycker jag de sitter bättre, mindre lovehandles etc. Jag äter nog inte mer än vanligt, men det kan nog vara mycket vätska iofs.
Oj vad ni springer långt aliihopa. Hur länge har ni hållt på att löpträna och hur lång tid tog det innan ni kom till milen?
Och snälla säg inte att ni börjat nu i våras då kommer ju jag knäckas totalt
Jompa: Haha... jag började faktiskt i våras efter ett 7 månaders uppehåll, men har ett digert idrottsintresse sedan barnsben så träning sitter i ryggmärgen. Känns som om det aldrig liksom går ur trotts uppehåll.
Haft två dagars vila, känns helt underbart och så taggad inför morgondagens träning. Det är dessutom ett behagligt pass på 13-16 km utan flås. Sedan blir det lugnt och soft inför Tällbergs Halvmara på lördag den 6:e. Spännande lopp, kommer säkert vara en ren naturupplevelse MEN "rätt" så backigt! Längtar massor! Fler som ska springa detta premiärlopp?