• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Trollens mamma

moe:Du har så rätt.Måste helt enkelt vänja mej vid att ha pennan med mej....

Igår blev det 10 km terränglöpning.Pust vad svettigt!

Imorgon åker jag på resa,men löparskorna är nedpackade,såå nån runda blir det säkert.

Ha det  bra alla glada löpare!

• Waimea

Heja trollens mamma!

Jag löpvilar och rider min ridkurs. Sista dagen idag av fem, vi ska ägna den åt hoppning. Kul!

Vaden börjar kännas mindre öm nu, det stramar mest och det hoppas jag är positivt. Tänkte dra igång löpträningen igen på söndag eller måndag, skynda långsamt får vara melodin.

Jag far till Kalmar i morgon, ska fira 5-årig bröllopsdag. Inte klokt vad tiden går!

Ha det gôtt, allesamman!

• Kattstugan

Hallå där alla ute i värmen!

Nu på förmiddagen har jag varit ute på ett tretimmarspass i skogen här hemma. Trots värmen gick det så lätt att det är inte klokt Solig Konstigt men kul. Träning tidigare i veckan: en halvtimmes jogg i tisdags, tävling på onsdagkvällen (12,6 km, gick superbra!) och  intervaller med klubben i torsdags (slitigt dagen efter tävling). Nu väntar jag på att käre maken ska komma hem så vi kan åka och bada - känns som en lämplig aktivitet en dag som denna...

Grattis på 5-årsdagen Waimea!

• reb80

Har inte sprungit på sen i onsdags...utan gått med stavar 50 min varje kväll istället....
    men idag sprang jag och maken "hans" vända på 4,7km.....Blev ett kort med snabbt pass...
    Men det är varmt ute.....ändå var det ju ganska svalt nu på kvällen...bara 22 grader....

Men det är skönt när man kommit hem....

Ni är duktiga ni som springer flera timmar.... 

• isold2003

Grattis Waimea på bröllopsdagen! Grattis Kattstugan till ännu ett fantastiskt lopp, den här gången trots halsont också! Reb80, det måste vara ännu varmare att gå med stavar än att springa nu i värmen? Låter som bra komplementträning iaf. Kulta, härligt att nya skorna fungerar bra! Hoppas det håller i sig. Jag har haft en blandad vecka. Sprang ett bra backintervallpass med klubben i tisdags men vaknade sen med halsont på onsdagen och det blev tre vilodagar. Tröttnade på det på lördagen och sprang ett långpass på 26 km med klubben. Igår åkte jag till Sthlm för att springa Hornstull - Järna med 55 andra. Jag kände av lördagens löpning och det gick rätt tungt men kul att springa med nytt sällskap och på nya platser. Vi delades snabbt in i flera grupper s sprang i olika tempon. Jag gjorde sällskap med knappt tio killar i den snabba gruppen och det var ett himla trevligt gäng men det guck i snabbaste laget för min del. Efter drygt 30 km började jag fundera på hyr långt jag skulle komma. Tyvärr fick passet ett abrupt slut av andra orsaker, i Södertälje fick jag ett meddelande från maken att han var uppe på sjukhuset med lunginflammation och de ville lägga in honom. Barnen var utlånade till kompisar under tiden jag kastade mig på första tåg hem.. Idag mår han lite bättre som tur är!

• Waimea

Isold: Oj, vad dramatiskt. Hur mår maken nu? Vilken rolig löpning det lät som, att fara iväg och springa ett rejält långpass på ett nytt ställe!!

Kattstugan: Ojoj, tre timmar i förmiddagsvärme och det känns bra, vilken lyx!

Jag har sprungit två kortare rundor och det verkar som om vaden håller. I söndags skulle det bara bli 6 km jättelugnt, men benen bar så fint att det blev två kilometer längre i progressivt tempo, flåsig som attan, så det blev nån kilometers nedjogg med.

Igår fick jag mitt träningsschema och jisses, så roligt det kommer att bli. Det är distanspass, intervallpass, löpskolning, löpstyrka och mental träning om vartannat, dessutom styrka som är inriktad på att stärka upp min vänstra sida. Dessutom är schemat progressivt i träningsmängd,  jag har som mål att landa på 6 mil i veckan, ungefär. Det är verkligen lyxigt och en massa kul, intervaller i gräs, intervaller i backar, distanspass med fartökningar, massor av grejer jag aldrig tänker på.

Första passet var en lugn runda om sju kilometer och den klarade jag av igår, sprang ner till närmsta sjön i kvällsskymmet och förtrollades av det vackra, spegelblanka vattnet i solnedgången med den dovt gröna skogen runtom. Mmmmm. Vaden håller, verkar det som, och rumpa/baksida lår är utsatt för en massiv stretchattack så nu jäklar.

Sista dagen innan semester, så nu ska jag in i mina exceldokument igen och göra sommar. Kram på er, alla löparvänner!

• Kulta17

Sprang 7 km i morse. Hade satt klockan på minimi fart 5.50 min/km. Trodde jag sprang rätt jämt efter som jag brukar ha en medelfart på 5.30 - 5.40 men så var det inte då klockan pep då och då! Jag tjuvkikade på klockan när det kändes riktigt bra och var jag nere på 5.22 min /km så man får nog säga att jag skiftar fart!. Ja ja. Det blev i alla fall 7 km på 38.51 = 5. 33 min / km (om jag räknat rätt)

Grattis Waimea

• m o e

isold: Oj, vad läskigt att få ett sånt meddelande mitt i löpningen! Hoppas han mår bättre nu.

Jag är lite velig nu, borde ta mig ut och springa lite. Tror att jag ska springa ett lagom-pass bara för att ta mig ut. På asfalt dessutom, vilket inte händer så ofta. Men det känns som om jag behöver lägga in såna pass då och då, eftersom de flesta tävlingar går på asfalt. Men motivationen försvann för en stund sen. Nä, nu drar jag. Lika bra att få det gjort!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kaya

Insåg igår på min kvällsrunda (ca 8.5-9 km på ca 50 min = nöjd!) vad som ger mycket spring i benen: tre vilodagar på raken och massa lättillgängligt bränsle (=glass o fikabröd!)...

Semester är verkligen underbart!

K

• reb80

Kaya: så hade jag det oxå efter mitt 30års kalas. fick en super tid...Men fick då lite info om kroppen av en kompis att har man undviket socker och ger kroppen det så får den en chock och blir bra. 
    MEN tyvärr så funkar det inte så i längden....

Men jag tror att om jag inte äter socker alls fram till tjejmilen och sen på bussen ner så vräcker jag i mig godis borde jag ju kunna få en super tid;)

Sprang idag 7,5km med maken. Barnen cyklade brevid. Efter nästa halva sträckan så kändes det super.
    Jag sprang först så att jag kunde bestäma tempot då jag har ett lite saktare än han.
    Då får sonen en fluga eller nåt i örat(säger han) men iallafall då han blir hysterisk så är det bara att stanna och undersöka. Vilket med ett gråtande barn tar nån minut.
    Sen när vi kom i "mål" så hade jag en bra tid. Men kunde som sagt haft bättre....
    Sista 3km så sprang maken först, men jag orkade inte hålla hans tempo så han drog ifrån med en halv minut...

Kan hans 15kg lättare spela in att han är snabbare? Jag tränar mer än han.
    Han är väldigt liten 161cm och ca53kg...
    Medans jag är hela 2cm längre och väger ca 69kg.. 

Svar på tråden Löpartråden 13