• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gunsan75

Jag deltar i lopp mest för motivationens skull, jag inbillar mig inte att jag skulle vinna. Den jag tävlar mot är möjligen mig själv för att få ett kvitto på att träningen givit önskad effekt.

Hur det än är så går det fortare att springa 10km på ett lopp än när jag springer själv hemma. Man blir liksom pushad av situationen och adrenalinet flödar.

Men det är jag det

• Kulta17
    Gunsan75 skrev 2010-07-24 11:01:27 följande:
    Jag deltar i lopp mest för motivationens skull, jag inbillar mig inte att jag skulle vinna. Den jag tävlar mot är möjligen mig själv för att få ett kvitto på att träningen givit önskad effekt.

Hur det än är så går det fortare att springa 10km på ett lopp än när jag springer själv hemma. Man blir liksom pushad av situationen och adrenalinet flödar.

Men det är jag det
    Det är så jag tänker när jag springer själv.
    Gillar inte att "tävla" men tyvärr blir jag taggad om jag ska göra det fast jag inte vill!
  • Kulta17
    Kulta17 skrev 2010-07-24 11:20:33 följande:
    Det är så jag tänker när jag springer själv.
    Gillar inte att "tävla" men tyvärr blir jag taggad om jag ska göra det fast jag inte vill!
    Jag menar det blir lätt tävling även om det bara är ett lopp då man blir taggad av de andra som springer ifrån en!
  • Gunsan75
    Kulta17 skrev 2010-07-24 11:21:15 följande:
    Jag menar det blir lätt tävling även om det bara är ett lopp då man blir taggad av de andra som springer ifrån en!
    Jo man dras med av stämningen.
  • Gunsan75

I denna värme har jag behövt dricka lite, men annars brukar jag inte dricka på pass som är 10km eller mindre. Men så fort jag ska springa längre än 10km har jag vätska med. Tror att det är väldigt olika hur folk gör, men för mig känns det bra och återhämtningen går snabbare för mig.

• Gaby 01
    Kulta17 skrev 2010-07-24 10:45:46 följande:
    Gaby: Vilka låtar kör du? Kankse dags att fundera på att ladda ner något. Vet dock inte hur man gör! Har du någon hemsida på det du skrev om, Tupler?

Idag blev det bara 5 km. Så tungt. Har varit iväg på Astrid Lindgrens Värld ett par dagar coh satt igår i bilen hem 4 timmar så jag skylle på det men jag sprang i alla fall.

Jag är så impad över att ni andra kör en massa lopp. Jag känner att jag inte riktigt har självförtroendet att själv ställa upp på det. Risken att jag inte fullföljer känns mycket stor och då känns det trist.

Tränar ni andra annat det dagar spm ni inte springer?
    Jag kör disco i mina lurar Allt från schlager typ Alcazar till Lady Gaga... allt som gör mig glad helt enkelt!
    Och här kommer en hemsida med lite tuplerövningar...
    http://www.mama.nu/artiklar/2009/bli-av-med-mamma-magen/

Men det som gett mig absolut bäst magträning är att linda magen hårt samtidigt som jag tränar, speciellt löpning och plankan. Nu är jag ääääääntligen platt igen och jag kan ärligt säga att jag trodde aldrig det skulle hända utan operation och som bonus har jag även fått magrutor. Tjohoooo!

Angående vätska och en mil så känner jag att det är för kort tid för att jag ska behöva vätska och jag blir sämre om jag fyller magen. Däremot är jag mycket noga med att dricka två glas mjölk efter all hårdare träning. Här är en länk som visar på fördelarna med detta istället för sportdrycker, vatten, etc...
    http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2342
    Och det finns fler länkar för den som vill läsa vidare.

Idag är en träningsfri dag och det äts en hel del gott, men det är bara att njuta och imorgon är en annan dag Jag lider inte så mycket viktmässigt av att äta fel mat men däremot så tar kroppen stryk och jag orkar mycket mycket sämre än om jag äter nyttigt.
  • Gaby 01

Någon som har en Garmin 110 förresten? Min kommer förhoppningsvis på måndag och som jag längtat!!! Ska bli jätteroligt att se verkligen hur långt jag springer.

• Gunsan75

Jag har en 405:a. Det är beroendeframkallande

Känns naket att springa utan klockan när man vant sig. Har hänt ibland att jag glömt pulsbandet, men det går ju an. Är ju så riligt att se hur långt man sprungit och på vilken tid och sedan jämföra olika pass.
    Jag tror du kommer bli nöjd.

Svar på tråden Löpartråden 13