Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag deltar i lopp mest för motivationens skull, jag inbillar mig inte att jag skulle vinna. Den jag tävlar mot är möjligen mig själv för att få ett kvitto på att träningen givit önskad effekt.
Hur det än är så går det fortare att springa 10km på ett lopp än när jag springer själv hemma. Man blir liksom pushad av situationen och adrenalinet flödar.
Men det är jag det
En fråga till:
Ni som springer 1 mil och längre, dricker ni under tiden?
I denna värme har jag behövt dricka lite, men annars brukar jag inte dricka på pass som är 10km eller mindre. Men så fort jag ska springa längre än 10km har jag vätska med. Tror att det är väldigt olika hur folk gör, men för mig känns det bra och återhämtningen går snabbare för mig.
Här är en till länk angående mjölk som träningsdryck... dock är det skånemejeriers sida men jag tycker ändå att den visar fördelarna tydligt och med tydlig källanvisning. Kanske något att prova för er som springer så långt?
http://www.skanemejerier.se/sv/Halsa-Ma-bra/Mjolk-som-traningsdryck/
Någon som har en Garmin 110 förresten? Min kommer förhoppningsvis på måndag och som jag längtat!!! Ska bli jätteroligt att se verkligen hur långt jag springer.
Jag har en 405:a. Det är beroendeframkallande
Känns naket att springa utan klockan när man vant sig. Har hänt ibland att jag glömt pulsbandet, men det går ju an. Är ju så riligt att se hur långt man sprungit och på vilken tid och sedan jämföra olika pass.
Jag tror du kommer bli nöjd.