• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Nej halsont var inte någon höjdare. Jag kände mig ok och startade på fredagen men bara efter några timmar gjorde sig halsen alltmer påmind och jag klev av efter 8½ timme och 8 mil. Så himla surt Hade jag verkligen verkligen velat hade jag nog struntat i halsen men det kändes inte som att det var värt det. Usch, jag ska nog hålla mig undan 24-timmars, två brutna lopp på två försök

Lycka till idag Kattstugan! Var går loppet? Vi är i Skåne, kanske hinner förbi och heja på?!

• Kattstugan

Glömde att jag skulle skriva tack också för alla snälla kommentarer

Isold: vad trist att behöva bryta (men 8 mil är JÄTTELÅNGT) men det var säkert det allra klokaste i det läget!
    Sandskogens IP i Ystad kl 14....

• reb80

Stukade foten lite lätt i torsdags när jag var ute och sprang, kände inget då, men har nu ont på framsidan av smalbenet.

Känns om jag trycker på det/masserar det.

Men sprang idag 9 km och kändes inget så jag fortsätter väl att träna som vanligt...

Sprang för andra gången 9km och fick tiden 49.35 (5.31km) jag är nöjd.
    Men måste lägga till en km till för att börja träna inför tjejmilen, men har inte hittat nån bra strecka som är 10km än.

• Kattstugan

byggd av bomull: det där med återhämtning och dagsform tycker jag är så oförutsägbart! Ibland förstår man varför det känns tungt men ibland är det bara - konstigt! Nästa pass igen kanske känns super!

Mitt 3000-meterslopp idag gick jättebra. Siktade på en tid runt 11 blankt (det var vad tränaren trodde att jag skulle kunna prestera) och lyckades knata runt på 10.54, en bra bit före tvåan.
    Den här veckan blev lite konstig löpningsmässigt med två tävlingar, ett tufft intervallpass men bara ett distanspass (som för övrigt kändes kasst). Nästa vecka får jag försöka mata på lite bättre med distans.

reb80: en kilometer till fixar du lätt när som helst

• m o e

brawny: Hej och välkommen till tråden!

Här har det också varit halsont i några dagar så det blev inget långpass för mig i helgen. Bilkörning fram och tillbaka till Gbg och ett köksinköp (!) på IKEA tillsammans med förkylning gjorde att orken igår kväll vara förbrukad. Men jag deppade inte för det, utan laddar om för den här veckan istället!

Ikväll tänkte jag dra 8 km. Ska bli kul att ha med Runkeepern och se om sträckan faktiskt är så lång som jag tror. Det kan ju hända en del med tiderna om jag får veta sanningen, bra eller dåligt hehe!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • isold2003

Grattis Kattstugan till ännu ett fantastiskt lopp! Tyvärr lyckades jag inte övertyga familjen att ta omvägen via Ystad eftersom vi var där både torsdag och lördag, det hade varit jättekul att se dig tävla! Vi är äntligen hemma igen efter en hektisk men mysig resa. Tyvärr fick stora killen feber igår men mha Alvedon fick vi en bra avslutning på Kolmården idag. Puh, nu blir det lite lugnare resten av veckan iaf. Jag hann ut en sväng ikväll, blev 8km på hemmaplan, skönt att röra lite på sig efter alla timmar i bil senaste veckan.

• Waimea

Hej alla!

Isold, vad trist med ditt halsonda - jag hittade dig i resultatlistan efter ca 7 mil och då verkade du vara tvåa och jag tjoade allt jag kunde i köket hemma, men du, det kommer fler lopp.

Kattstugan: Ojojoj, du bara smäcker till med en massa snabba, korta distanser. Jag är gruvligt imponerad.

Själv hade jag en timmes teknikträning med min löpcoach igår, första ordentliga träningen sedan i onsdags, har varit ute på kalas och haft mig. Skitkul, det var verkligen skillnad, kändes som om jag flög fram. Helt underbart, jag bara log och sprang och sprang. Idag har jag träningsvärk i magen och i vaderna, trots att GPS stannade på 2,9 km. Det är skillnad på träning och träning.

Ikväll blir det intervall/styrka med löpgruppen. Lite udda träning för mig, också, jag som bara springer typ långpass eller kanske distans och nån enstaka gång intervaller. Men kul!!

• Kulta17

Nu bara måste det bli nya skor. Har fortfarande ont och det känns inte kul att sticka ut och springa om man vet att man får ont efteråt! Vill så gärna springa 7 km igen (och kanske mer i lugn takt)

Svar på tråden Löpartråden 13