Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jihaaa!
Tog 10 snabba km ikväll.Kanske formen inte är sååå dålig endå?
Kikar in snabbt från hotellet på Bornholm
Det är ett 24-timmars lopp jag ska springqa och starten går imorgon. Jag har varit lite tveksam om jag skulle starta eller inte pga envist halsont men idag känner jag mig i stort sett bra så nu är vi på plats några hundra meter från start.
Välkomna alla nya i tråden!
Grattis Waimea till vinsten på DM!
Fantastisk tid på 5000m Kattstugan, speciellt med de förutsättningarna! Du är min idol det vet du väl?
Byggd av bomull, grattis till första milen! Härligt!
Trollens mamma, så kul att se dig här igen!!
7 km igår morse kl 06
41.41 minuter
Byggd av bomull: Grattis till första milen!!! Jag sneglar lite på midnattsloppet också, men jag tror inte jag pallar att springa så sent. Jag är en utpräglad morgonmänniska ... vet en hel del som sprungit det och gillat det dock.
Kattstugan: SJUKT BRA tid ju!! Starkt jobbat!!
Moe: RunKeeper är jättekul, jag springer alltid med den numer - hoppas ju dock att "tomten" kommer med en klocka till mig om två veckor när jag fyller år.
Waimea: Starkt jobbat på kvartsmaran (KM i KM blir det då va - haha
)
Själv har jag legat lite lågt sen loppet. Körde ett hårt Kettle Bell pass på gymmet i måndags som första träning och det var grymt kul och stärkande. I morse tog jag mig dock i kragen och sprang till jobbet. Har 5,4 km och valde att springa 5 och sen gå de sista 400 metrarna för att varva ner. Det var en väldigt skön sträcka och trots att jag tyckte jag tog det lungt i början (man är rätt nyvaken kl 06.15 - eller hur Kulta
) så klarade jag halvmilen på 29 minuter. En perfekt start på dagen.
Isold: Jamen, just det, å, jag ska heja allt vad jag kan idag!!
Kulta och Mae: Morgonpiggisar. Härligt jobbat!!
Tack alla för gratulationerna till milen
Mae. Själv är jag kvällsmänniska och är ofta ute och joggar vid nio-tio iallafall så jag tror att det kommer gå fint. Förhoppningsvis är det ju ganska svalt vid den tiden också, jag är inte så förtjust i att springa när det är för varmt. Vad roligt att höra att andra varit nöjda
Och så en liten fråga! Jag vilade dagen efter milrundan, sen spelade jag golf dagen efter det. Igår skulle jag ut på en halvmilsrunda och det var så fruktansvärt tungt!! Hur länge kan man behöva återhämta sig? Förvisso var det 23 grader igår, jämfört med 12 grader då jag orkade milen, så värmen gjorde väl sitt också. Men det kändes även riktigt tungt både i benen och flåset, hur kan det komma sig? Det var ändå två dagar emellan.
Kära ni! Jag hinner inte läsa ikapp men ser med en snabb blick att ni håller igång och är aktiva - SUVERÄNT!
Själv är jag mör som ett ostron efter en skön träningsvecka... löpning (halvlånga rundor) måndag + tisdag, body balance + body combat onsdag, löpning (kort runda som uppvärmning) + styrketräning igår, spinning + crossfit idag. Himmel! Och imorgon blir det inlinespremiär för i år, hoppas det blir ett par mil i alla fall. På söndag MÅSTE jag ta en vilodag (aktiv vila såklart)... Och så smyga igång sen med morgonyogan som jag ska försöka köra sen hela semestern... NAAAJS!
K
funderar starkt på 7 km imorgon. Har dovck flyttat de sista två dagarna så jag tar det nog efter frukost
hej,
är helt ny på löpning o surfade efter löpcoach o hittade på så vis tråden. tänkte höra med er om ngn av er vet ngn löpcoach i stockholm? min kompis har inspirerat mig till att komma igång med löpningen men jag skulle gärna göra det under lite mer ordnade former. så alla förslag är välkomna!
m o e: o hej, o vad roligt att stöta på dig här.
God morgon (förmiddag)! Vad bra alla tränar på - kul läsning
Brawny, mitt bästa tips är att kontakta en löparklubb, då får man ju både tillgång till kunniga tränare OCH löparkompisar
Till bra pris dessutom.
Isold: hur gick det? Låter ju inte jättebra med halsont innan...
Waimea: grattis! Nästan synd att det inte var precis en mil va? Skönt att det funkade så bra!
moe: backintervaller är ju super! Bra med såna tidseffektiva pass när man inte har tid att lufsa runt i timmar.
Trollens mamma: hej igen!!! När ska du springa halvmaran?
Har haft två dagars välbehövlig löpvila. Igår arrangerade min klubb ett lopp och det var svettigt nog (men kul). Idag däremot ska jag tävla igen, ska springa 3000 m för första gången. Blir intressant... Inte ett dugg taggad än, men det kanske kommer ![]()