• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carisma95
    StilaM skrev 2011-10-01 18:25:57 följande:
    Topplopp idag. Loppet gick urkasst ur ett rent löpartekniskt perspektiv. Gick ut alldeles för hårt, kroknade helt efter 4,5 km, började nästan gå vid 6. Kände hur krafterna återvände vid 7, men fick sedan stanna för en kräkpaus vid 8 km! Förvånad Efter 200 meters promenad och lite vatten kom krafterna tillbaks och jag avslutade med ett snittempo på 5.20 på sista 2 km. Totaltiden trots katastrofloppet blev 1.04.20, och ni som minns vet att detta är  förbättring på 02 minuter på min miltid den här säsongen. Skrattande

Hässelbyloppet, here I come. Utan kräkpaus, med lite mer träning och ett bättre disponerat lopp vet jag att det finns minst ett par minuter jag kan kapa här.   
    Känner igen känslan. Jag var riktigt nära att få ta en kräkpaus på dagens Body pump-pass. Som tur var slapp jag. Det räckte att vila någon minut!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • StilaM
    Carisma95 skrev 2011-10-01 18:32:47 följande:
    Känner igen känslan. Jag var riktigt nära att få ta en kräkpaus på dagens Body pump-pass. Som tur var slapp jag. Det räckte att vila någon minut!

Det kom väldigt plötsligt. Frossa - 20 sekunder senare 'the deed' - 20 sekunder senare hur pigg som helst.
  • Carisma95
    StilaM skrev 2011-10-01 19:10:17 följande:
    Det kom väldigt plötsligt. Frossa - 20 sekunder senare 'the deed' - 20 sekunder senare hur pigg som helst.
    Ja, får man bara upp det brukar det släppa sen. (tur i oturen).
  • StilaM
    Carisma95 skrev 2011-10-01 19:19:13 följande:
    Ja, får man bara upp det brukar det släppa sen. (tur i oturen).

Aldrig varit med om något liknande. Lite bitter över tidsförlusten, men ändå nöjd med PB:t.
  • Carisma95
    StilaM skrev 2011-10-01 19:22:23 följande:
    Aldrig varit med om något liknande. Lite bitter över tidsförlusten, men ändå nöjd med PB:t.
    Ja, skitbra med nytt PB, trots detta ju! Nu har du ju möjlighet att förbättre ytterligare nästa gång!
  • PerG
    Tida77 skrev 2011-09-30 13:43:10 följande:
    Jag har försökt förstå mig på hur lång tid man har på sig på lidingöloppet men förstår inte riktigt... När startar man ungefär om man springer enl. klassikerseedning (grupp sju tror jag det var), vet du det? Anar att "lugnt och säkert" tempo för dig är maxansträngning för mig men det är ju ett år kvar!

Jag törs inte berätta mina planer, jag vet vad reaktionerna kommer att bli. Maken kommer bara sucka eftersom han tycker det är jobbigt att jag ska flänga runt och dra på mig skador. För honom är det bara dyrt och jobbigt, han förstår inte alls varför jag vill genomföra såna lopp. Mamma tycker att jag ska vara mer "normal", dvs springa några kilometer då och då och i övrigt hålla mig lugn De har ju dessutom fått vatten på sin kvarn av mina tre tidigare brutna lopp.
    Men nu har vi fått två nya grannpar, ett av dem vill ha med mig på stockholms jubileumsmara nästa år och de andra två är ultralöpare och tävlar i 16-milslopp, så i jämförelse är jag ju fullt "normal"!

När jag känner mig mer säker på att jag kommer klara det och det börjar dra ihop sig till vasan ska jag berätta, till dess får ni här inne vara min piska
    Min fru tycker också det är dyrt. Utrustning, anmälningsavgifter, resor och boende m.m.... Och nu ska jag dessutom göra allting en gång till!? ;)... Fast hon har faktiskt pratat om att göra Tjejklassikern så helt oförstående är hon nog inte... ;)
  • smultronsaft

Jag tyckte att topploppet var jättemysigt. Småjoggade med en vän och njöt av solen och skogen och alla fina skyltar där det stod "heja heja" och "du är bäst".  Härligt!

• StilaM
    smultronsaft skrev 2011-10-02 10:24:13 följande:
    Jag tyckte att topploppet var jättemysigt. Småjoggade med en vän och njöt av solen och skogen och alla fina skyltar där det stod "heja heja" och "du är bäst".  Härligt!

Det tyckte jag med. Välorganiserat, och framförallt är jag nöjd med det väder de hade beställt.
  • Tida77
    StilaM skrev 2011-10-01 18:25:57 följande:
    Topplopp idag. Loppet gick urkasst ur ett rent löpartekniskt perspektiv. Gick ut alldeles för hårt, kroknade helt efter 4,5 km, började nästan gå vid 6. Kände hur krafterna återvände vid 7, men fick sedan stanna för en kräkpaus vid 8 km! Förvånad Efter 200 meters promenad och lite vatten kom krafterna tillbaks och jag avslutade med ett snittempo på 5.20 på sista 2 km. Totaltiden trots katastrofloppet blev 1.04.20, och ni som minns vet att detta är  förbättring på 02 minuter på min miltid den här säsongen. Skrattande

Hässelbyloppet, here I come. Utan kräkpaus, med lite mer träning och ett bättre disponerat lopp vet jag att det finns minst ett par minuter jag kan kapa här.   
    Haha, fattade inte att "topplopp" var ett tävlingslopp, utan trodde att du menade att du gjort ett toppenlopp! Lät ju inte så toppen tyckte jag även om du gjorde pb Ibland är man ju trög!
    Leifanders skrev 2011-09-30 13:58:15 följande:
    I år startade grupp 7 kl 13,30. Då har du 2,20 på dig till 15km och 3,10 till 20km och 4,00 till 25km.
    Det innebär alltså att du måste hålla ett tempo på runt 9 minuter per km för att riskera att bli avplockad. Det motsvarar då i krokarna kring 7 km/h. Det är väl ett normalt promenadtempo.

jag hoppas att jag räknade rätt här på fredagseftermiddagen... Glad
    Tack, då har jag i alla fall lite hålltider att ta fasta på inför nästa år om jag nu bestämmer mig för att springa. Om jag tränar på under året borde det ju inte vara omöjligt att ta sig runt när man har så pass lång tid på sig...

Sitter med förkylning nu. Säkert den som spökat sista dagarna och gjort det så tungt att springa. Så jag byter ut träningspasset idag mot en apelsin-ingefära-vitlök och honungsdrink, ett par filmer och en värmefilt...
  • PerG

Idag är jag stolt... och lite rädd... ;)

Min fru lånade GPS-klockan och var ute och sprang min 5km-runda idag. I våras sprang jag den rundan på runt 27-28 minuter (nu springer jag den på c:a 23-24)...  och frugan slog till och sprang den på 28:02!!... 

Hon ligger alltså bara ett halvår efter mig! Jäklar vad hon har gjort framsteg från att ta sitt första löpsteg i våras förra året...

*stolt* 

Svar på tråden Löpartråden 13