Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jag är inte alls kunnig på sånt tyvärr. Men de gamla var Asics och de nya Nike Zoom Vomero och provades ut på Löplabbet.
Jag har tydligen ovanligt rakt löpsteg så jag har svårt att hitta skor av den anledningen, så det kanske inte är ditt löpsteg som är problemet utan detta kan uppstå för alla?
Men ta skorna tillbaka till affären tycker jag, de måste ju kunna ge svar på sånt- jag tror knappast du är varken först eller sist med det problemet.
Var och spelade innebandy nyss och benen kändes nästan piggare än någonsin trots att lite träningsvärk sitter kvar... Sitter här och är (knasigt nog?) sjukt sugen och längtar redan efter nästa års Lidingölopp! ;)...
Men först ska jag (minst) genomföra Västgötaloppet, Syaslingan, Ymerloppet, StafettVasan, Vasaloppet, Göteborgsvarvet, Stockholm Marathon, Nationaldagsloppet, Hisingen Runt, Vätternrundan, Vansbrosimmet, Midnattsloppet.... pust.. 2012 ser ut att bli ett roligt år! ;)
Har fortfarande funderingarna på att genomföra en halv Ironman 2012 också, men om inte det blir av så åtminstone försöka mig på minst ett triathlonlopp...
Har redan börjat fundera ut efterföljande år också.
2013 funderar jag på Berlin Marathon (istället för Lidingöloppet då eftersom de brukar ligga på samma helg) och har en liten galen fundering på att prova Lidingö Ultra 50k!? I övrigt blir det nog de flesta av de lopp från 2012...
2014-2015 nånstans kanske jag vågar sikta på en Ironman (om något år vet jag nog om det är realistiskt eller optimistiskt)
Tycker det är roligt att planera och lägga upp kortsiktiga och långsiktiga mål som man kan jobba mot! ;)
Tida: Jag brukar ha lite ömma tår när jag springer, efter en lite längre sträcka är det alltid nåt som är trött och domnar. Men det andra, under fotknölen, lät inte så bra.. Är det i hålfoten eller på sidan av foten? Håller med de andra, gå tillbaks till Löplabbet och fråga! Jag har fått problem med mina mest dämpade skor, känner av knäet och tror att det är så för att jag har både pronationsstöd och hälkil, det blir för mkt uppbyggnad. Så nu har jag köpt ett par till lite nättare pjuck - så när du skriver att du har väldämpade skor blir min fundering om de kanske är lite för bra uppbyggda? Att du, när du nu kommit igång och springa, fått ett lite mindre pronerande steg? Bara spekulation, men du kan ju ta med dig funderingen.
PerG: Vi lämnar barnen hos farmor i en vecka, så det blir både löpning och romantisk semester. Men jag funderar redan på hur jag ska klara mig utan ungarna så länge, när fem dagar kändes outhärdligt..
Ambitiös plan, vi ses på minst två tävlingar, jag springer både Gbg och Sthlm, jag också. Men Lidingö vet jag inte, vore kul att åka någon annan stans i Europa, kanske. Brukar vara en mysig resa med Löparklubben, dock, så det kan ju vara för den sakens skull i så fall.