• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • LaFontaine

Waimea: Jag tränade och tävlade en hel del i ju-jutsu. Sen gjorde jag som så många andra tonårstjejer och gjorde illa knäna. 

Mae: Fy vad tufft! Jag håller verkligen tummarna för att det är så "snällt" det bara kan bli! 

• PerG
    Jessa med 3 skrev 2011-09-22 20:48:52 följande:
    Undrar lite vad jag ska ha för mål och motivation med träningen nu... Jag sprang i vintras, med broddar då det var halt. Trodde inte att jag skulle gilla att springa på vintern, men det var riktigt härligt. Som kallast sprang jag i -17, men varmare än -15 kändes helt ok!
    Då ska du ju plocka fram längdskidorna! ;)
  • Waimea

Mae: Näe, fy, alla styrkekramar i hela världen till dig. *kram* Jag hoppas att det blir en så enkel resa som möjligt, tycker att du tänker klokt!

• Jessa med 3

PerG, ja - om jag tyckte det var kul eller ens vore bra på det kunde skidorna vara ett alternativ. Inflyttad jämte är jag dessutom, så jag har hört det förut, men det biter inte på mig!

• Gunsan75

Usch Mae för tufft besked.
    Nu är ju alla människor olika, men jag blir tvärtom när jag har det jobbigt. Antar att det är ett sätt att hantera den inre stressen.
    Hoppas allt går bra för er.

Själv sitter jag och är nervös.. I morgon är det dags för Lidingöloppet igen. Detta år utan stukad fot och förkylning så det borde gå bättre. Känner att kraven stiger för mig

Fler här som springer i morgon ute på Lidingö?

• StilaM

Mae: jag känner med er - vilket jobbigt besked. Sköt om er!

Alla ni som springer på Lidingö idag: Lycka till och ha de skönt i backarna!

Här är det segt! jag har ju (som jag redan beklagat mig över) haft problem med en höft. Den krånglar fortfarande lite och jag har därför uppmanats att springa korta rundor och göra ett set med stetchövningar. Följaktilgen har det mest blivit femmor och yoga de senaste veckorna. Och nu - den senaste veckan - halsont. Jag blir så less.

Dessutom tänkte jag ju springa Topploppet och Hässelbyloppet för att få till bättre miltider. Nu har jag ju inte sprungit 10 km sedan Tjejmilen. Idag känns halsen lite bättre, så jag hoppas kunna få till en runda imorgon. 

Lite frågor till er erfarna: 
    1) Vad tror ni - hur sent i veckan kan jag köra en 10-km-runda och ändå vara pigg i benen på lördag? 

2) Hur mycket sämre hinner formen bli på en månad? I början av september sprang jag ju långsamt, men med lätthet, 10 km. Nu har jag ju istället tränat (för mig) snabba 5-km-rundor medan höften vilar.

3)  Och om jag är frisk i veckan, vad borde jag prioritera: korta snabba rundor för att få fart i benen eller en tiokilometersrunda?          

• Themis

Örgh uff pust...tillbaka på gymet efter förkylning + bihåleinflammation, mina kära gamla välbekanta.

+: Fick inte hosta trots att jag har lite klåda i bronkerna
    -: pallade inte springa min femma idag, men det kan ha nåt att göra med de tvpå glas vin jag svepte ighår sent också.

Det skulle vara synd om mig om det inte vore för att solen skiner och jag ska till Malmö coh fika med en god vän idag.Solig

Så just nu är det tröstgodis i veckorna för att min man är borta och jobbet är pissigt, och fruktsallad på helgen för då mår jag bra...Obestämd

Tyvärr kan jag inte fortsätta jobba här- jag är allergisk mot nötter...
  • Waimea

Lidingöloppet avklarat - gick ett par minuter långsammare än förra året, kändes att jag inte tränat lika bra, eller så var det väl kanske så att jag inte hade någon specifik målsättning och hade svårt att motivera mig till att springa 'obekvämt'. Vid 15 hade jag lagt ner planerna på silvermedalj och siktade på en tid strax över 2.40.

Hur som helst, krampkänningarna började redan vid 20 km, litegrann, och sen kom och gick de. Petade i mig en gel med 7 km kvar och då fick jag ny energi, efter avklarad Abborrbacke insåg jag att det kanske kan bli medalj ändå, höll i lite och sista tre satte jag fart. Vaderna var stela som synden, fick stanna med 4 km kvar och sträcka ut, men det gick att springa på om jag höll samma vinkel i knäna, så jag tänkte 'nu får det bära eller brista' och så kom jag i mål på 2.37.23. Gött, var nästan lipfärdig.

Men jag vet inte om det blir fler Lidingölopp. Tyckte det var rätt trångt och rätt så tradig stämning, startade i startgrupp 2 så jag antar att det var fler 'seriösa' löpare. Eller så är det bonnjäntan i mig som trots allt gillar små byalopp

PerG: Hur gick det för dig??

• Göteborgstjej
    Waimea skrev 2011-09-24 22:07:07 följande:
    Lidingöloppet avklarat - gick ett par minuter långsammare än förra året, kändes att jag inte tränat lika bra, eller så var det väl kanske så att jag inte hade någon specifik målsättning och hade svårt att motivera mig till att springa 'obekvämt'. Vid 15 hade jag lagt ner planerna på silvermedalj och siktade på en tid strax över 2.40.

Hur som helst, krampkänningarna började redan vid 20 km, litegrann, och sen kom och gick de. Petade i mig en gel med 7 km kvar och då fick jag ny energi, efter avklarad Abborrbacke insåg jag att det kanske kan bli medalj ändå, höll i lite och sista tre satte jag fart. Vaderna var stela som synden, fick stanna med 4 km kvar och sträcka ut, men det gick att springa på om jag höll samma vinkel i knäna, så jag tänkte 'nu får det bära eller brista' och så kom jag i mål på 2.37.23. Gött, var nästan lipfärdig.

Men jag vet inte om det blir fler Lidingölopp. Tyckte det var rätt trångt och rätt så tradig stämning, startade i startgrupp 2 så jag antar att det var fler 'seriösa' löpare. Eller så är det bonnjäntan i mig som trots allt gillar små byalopp

PerG: Hur gick det för dig??
    oj vad du är duktig!!!
  • hannamiller

Hejsan igen.
    Har vart lite borta. Blev sjuk och sen sjuk igen..
    Men snart ska jag vara på G igen hoppas jag.
     Men det har gått framåt med att springa... Och sätter upp nya mål...  Några lopp jag ska springa nästa år..
    Hoppas det går bra för er och att ni håller er friska..

Svar på tråden Löpartråden 13