Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Men man vill ju ha resultat också!!
Men man vill ju ha resultat också!!Ändrar lutning hastighet o varierar passen,sen tränar jag styrka crosstrainer ,body pump o boxning så det blir ju lite variation iallafall
Blev lite övertränad i våras i höften så jag har fått vilat från löpningen lite men nu är den bra
Rolig tråd
Jag testade att köra ett pass på löpband idag för första gången, och oj vad konstigt det kändes. Jag ska ge det några chanser till, för jag hade tänkt att det vore bra att springa på i vinter. Tidigare vintrar har jag bara struntat i att springa och så börjat om från början igen på våren, inte helt optimalt kanske...
Här är det deppigt värre. Makens födelsemärke visade sig vara av ond natur (cancer) - vet inte vilken nivå, så det behöver inte vara SÅ allvarligt, men vi har en skakig resa framför oss. Jag har ju chansat lite med löpningen i förkylningar, men känner nu att jag inte har råd med det. Måste se till att hålla mig så frisk jag kan så en av oss kan dra lasset hemma när det blir lite för tungt för maken. tanken med mina återstående lopp för säsongen var atta springa "fort", men jag vågar inte maxträna, så jag har bestämt mig för att skippa loppen. Hoppas kunna ta mig ut på välgörande lugna joggrundor och få till något yogapass i veckan, men annars får siktet flyttas till nästa säsong. Lycka till ni som har lopp i det närmsta och ha en skön löpvinter så ses vi till våren om inte tidigare.
Jag grävde fram reflexvästen och släpade mig ut på en runda i mörkret. Lite för tätt inpå middagen, så det kändes tungt i magen... Det blev ca 6 km (missade att slå på klockan i början) och kändes väl helt ok som första runda efter halvmaran.
Undrar lite vad jag ska ha för mål och motivation med träningen nu... Jag sprang i vintras, med broddar då det var halt. Trodde inte att jag skulle gilla att springa på vintern, men det var riktigt härligt. Som kallast sprang jag i -17, men varmare än -15 kändes helt ok!
Mae: usch vilket tufft besked. Sköt om er så väl som möjligt.
Lycka till alla som ska til Lidingö och springa i helgen!
Mae, det var inget roligt besked... Ta hand om varandra!