Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Mae:
Usch, vad tråkiga besked. Hoppas det är, som du säger, "lättare" variant av cancer...
Waiema:
Grymt jobbat ju!
Jag behöver boka in på ett nytt lopp för motivationens skull känner jag. (Nu efter kretsloppet). Ett 10 km-lopp i maj kanske? Några tips? Gärna ett som inte är jättetrångt. (Jag är nog lite som Waiema där)
Igår var jag ute på okända marker. Följde en gräsväg och hamnade slutligen i mer eller mindre ett sumphål. Terränglöpning (eller ja, kanske mer gång ibland...) var det onekligen! Totalt 6 km, men större delen av sträckan var inte i leran, som tur var. ![]()
Hu, hoppas det blir skonsamma besked till er som väntar på läkardomar av olika slag...
Eftersom det inte går att springa "fort" nu efter tio dagar sjuka så fick det bi ett mördarträningspass idag istället. 7 km och 1 timme på crosstrainern, så nu har jag förtjänat chokladbitarna till söndagskaffet åtminstone.
Fikar efter vidare viktnergång här, 2-3 kilo till kunde jag ju vara av med utan att sakna dem... ![]()
Här är det också sjukstuga. Eller snart i alla fall. Jag har känt mig småhängig ett tag utan att nåt brutit ut. Således sprang jag idag, mot bättre vetande, en kortare runda. Eller skulle springa snarare. Efter 1,5 kilometer värkte hela bröstkorgen och benen orkade verkligen inte med. Ett tydligt besked att kroppen är helt ur slag.
Nu håller vi alla tummar och tår för att nåt bryter ut ordentligt. Jag är så trött på att vara halvdålig men inte sjuk!
5 km avklarade. Pendlade mellan 5:30-6:23 och landade på en snittid på 6:00. Helt OK för mig och för första rundan efter förkylningen. Tänker mig en 9-km-runda på vägen till yogan på¨tisdag. Eller är det dumt med förestående lopp på lördagen? Jag har ju inte sprungit långt på en månad (se inlägg 3466 ovan)...