• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • StilaM
    PerG skrev 2011-10-02 20:40:25 följande:
    Idag är jag stolt... och lite rädd... ;)

Min fru lånade GPS-klockan och var ute och sprang min 5km-runda idag. I våras sprang jag den rundan på runt 27-28 minuter (nu springer jag den på c:a 23-24)...  och frugan slog till och sprang den på 28:02!!... 

Hon ligger alltså bara ett halvår efter mig! Jäklar vad hon har gjort framsteg från att ta sitt första löpsteg i våras förra året...

*stolt* 

...då är det snart två klassiker i familjen, då...
  • Mael

Hej löparvänner. Kan ute hålla mig borta :) livet är tungt och vi vet förtfarande inte mer än senast jag skrev, men i dag snörade jag i alla fall på miglöparskorna igen. Bara en kortis och på löpbandet med OJ vad bra för själen. Kanske kanske springer jag Hässelby ändå, men långsamt .... för att få se nya vägar.

• Jessa med 3

Mae, det kan vara skönt att få göra något för sig själv. Gör det om du orkar och mår bra av det, utan andra krav! Kram!

• PerG
    StilaM skrev 2011-10-02 20:52:23 följande:
    ...då är det snart två klassiker i familjen, då...
    Hon säger själv att hon saknar "drivet" och envisheten som hon tycker att jag har, men jag är övertygad om att hon skulle kunna klara av klassikern inom något/några år om hon bara tar tag i att träna teknik i skidåkningen och cyklingen!... 
  • Waimea

Tida: Vad skönt att du inte får ont längre!

Stila M: Grattis till nytt pers. Vilken fighter du är, är övertygad om att Hässelbyloppet kommer att gå finfint!

Mae: Jag förstår precis hur du mår. Är där själv. Se till att göra saker som gör dig  glad och glöm inte att vara här och nu. Ingen idé att ta ut något i förskott när du ändå inte vet hur det blir, heller ingen mening i att tänka på hur det var innan. Försök hitta det positiva i det lilla. Sen är det lätt att säga, svårt att göra. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan, men jag vet å andra sidan att mammas cancer inte går att bota. Det handlar väl mer om hur lång tid hon har kvar och med vilken livskvalitet hon får leva. Kram på dig!

PerG: Gäller att få ner henne i endorfin-träsket, då.

Jag dammade av pannlampan igår och gav mig ut i skogen. Tänkte springa hela min skogsrunda, men efter att ha blivit betraktad av vad jag tror var två rävögon blev det lite mer asfalt/gatljus, fick stora vildsvins-skälvan. Fick sällskap en bit av min granne, han hade varit ute och åkt rullskidor (jodå, pannlampa, han också) och efter att ha pratat lite sprang han in, bytte om till löpardojor och följde med mig några kilometer. Roligt med fler knäppisar i byn  . Hade ett härligt flyt i benen. Det blev en dryg mil.

• hannamiller

De blev en bra början efter jag hade vart sjuk.. Sprang 4 km på 30 min.. Så ska få in 5 km på 30 min nu imorgon torsdag.. Så jag är nog på G igen.. Så härligt att springa igen...

• Waimea

Mmmm. Idag blev det morgonträning. Först simning/crawlträning, 1300 meter, sedan 7 km löpning, flackt och fint i morgonljuset. Så himla skönt - och lyxigt att ha fått till ett rejält träningspass innan jobbet.
    Börjar få lite lätt ångest inför NY-maran, måste få till rejält med mil i benen..

• PerG
    Waimea skrev 2011-10-05 10:29:53 följande:
    Mmmm. Idag blev det morgonträning. Först simning/crawlträning, 1300 meter, sedan 7 km löpning, flackt och fint i morgonljuset. Så himla skönt - och lyxigt att ha fått till ett rejält träningspass innan jobbet.
    Börjar få lite lätt ångest inför NY-maran, måste få till rejält med mil i benen..
    Gick du upp 03.00 eller hur hann du med allt det där?? ;)
  • Carisma95
    hannamiller skrev 2011-10-05 01:39:15 följande:
    De blev en bra början efter jag hade vart sjuk.. Sprang 4 km på 30 min.. Så ska få in 5 km på 30 min nu imorgon torsdag.. Så jag är nog på G igen.. Så härligt att springa igen...
    Själv var jag ute på en 6,5 km-runda igår. Kan bara hålla med. Skönt!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Themis

Kravlar in från skolbacillernas misär och har gjort min lilla femma igen, man får väl börja harva nu igen då.

Intet nytt under solen...

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
Svar på tråden Löpartråden 13